W godzinach popołudniowych zarówno Volkswagen, jak i Fiat przekazały komunikaty w których zaprzeczono wcześniejszym doniesieniom mediów.

Niemiecki koncern stwierdził, że aktualnie nie ma żadnych projektów związanych z fuzjami i przejęciami, z kolei Włosi poinformowali, że nie prowadzą z VW żadnych negocjacji.
- Grupa Fiat nie prowadzi żadnych rozmów z VW w sprawie połączenia - poinformował nas Bogusław Cieślar z polskiej części Fiata.
O czym mówią medialne doniesienia? Właściciele Fiat chcą podobno pozbyć się produkcji zwykłych samochodów i skoncentrować na marce Ferrari, twierdzi niemieckie czasopismo „Manager Magazin”.
Kwestia uzgodnienia ceny za włoską spółkę jest wciąż bardzo daleka od ustalenia, podaje Reuters powołują się na niemiecki magazyn. Eksperci przypominają, że Volkswagen sygnalizował wcześniej zainteresowanie markami Alfa romeo i Ferrari należącymi do Fiata. Mówi się również, że Niemcy mogliby skusić się na powiązanego z włoską firmą Chryslera, co pozwoliłoby im pokonać problemy z wejściem na amerykański rynek.
Informacja obudziła motoryzacyjny światek z wakacyjnego letargu. Rynek też zdążył już zareagować - akcje Fiata drożały popołudniu o blisko 2 proc., a Volkswagena traciły prawie 2 proc.
- Uważamy tę wiadomość za realistyczną - komentuje Gabriele Gambarova z mediolańskiego Banca Akros.
„Automotive News” przypomina, że koncern Volkswagena ma wartość około 88 mld EUR, a Fiat jest teraz warty ledwie 9,9 mld EUR.
Juergen Pieper, analityk Bankhaus Metzler we Frankfurcie dodaje, że Volkswagen ma ochotę stać się największym producentem samochodów na świecie, a transakcja takich rozmiarów pozwoliłaby osiągnąć ten cel natychmiast. Niemiecki ekspert sceptycznie jednak podchodzi do pogłosek o zainteresowaniu całym koncernem Fiata, bo coś takiego pociągałoby za sobą wiele problemów, jak choćby słabnącą sprzedaż Włochów w Europie.
„Automotive News” wymienia przeszkody na drodze do potencjalnej transakcji. Dotyczą one zarówno kwestii finansowych, jak i rozbieżnych strategii realizowanych przez oba koncerny. Fiat finalizuje fuzję z Chrysler Group.
Co mają w stajni?
Niemcy w swoim portfolio ma takie marki samochodowe jak Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, luksusowe Porsche, Bentley, Bugatti i włoskie Lamborghini. Koncern przejął też włoskiego producenta motocykli Ducati.
Fiat Chrysler Automobiles oprócz marki Fiat posiada także m.in. Ferrari, Maserati, Alfę Romeo i amerykańskie Jeepa oraz Dodge’a.