Mediacap w końcu odbił od dna

opublikowano: 14-03-2018, 22:00

Notowania imigranta z NewConnect rosły w środę w dwucyfrowym tempie po publikacji wyników za ostatni kwartał 2017 r.

W sierpniu 2016 r. spółka, kierowana i kontrolowana przez Jacka Olechowskiego, przeniosła się z NewConnect na rynek główny warszawskiej giełdy i zanotowała na premierowej sesji rekordowy poziom notowań (3,48 zł). Później — jak w wielu przypadkach firm, które zaczynały w alternatywnym systemie obrotu — było już tylko gorzej i niewiele zabrakło, by cena akcji znalazła się dokładnie o połowę niżej niż w punkcie wyjścia. Pogorszyły się jednak wyniki — zysk netto spadł o jedną piątą w 2016 r., a po trzech kwartałach 2017 r. był o 70 proc. niższy r/r. Konieczny stał się kolejny zwrot w strategii, czego dokonano w maju ubiegłego roku.

Zobacz więcej

Fot. Marek Wiśniewski

Zarząd zdecydował się na zmarginalizowanie biznesu marketingowego i rozwój w takich obszarach, jak big data, wideo online i machine learning. „W ciągu trzech lat zmienimy się w firmę technologiczną o zasięgu międzynarodowym” — zapowiedziano w strategii, w której pojawiły się też zapowiedź skokowej poprawy przychodów (5-krotny wzrost do 2020 r.) i EBITDA (10-krotny wzrost w tej samej perspektywie). Sukces ma się opierać na trzech platformach — Opinie.pl (zbiera i analizuje opinie konsumentów), Plastream (analiza i zarabianie na wideo online) i TalentMedia (doradztwo przy kampaniach online). W 2017 r. te trzy platformy zanotowały 21,8 mln zł przychodów (wzrost o 47 proc. r/r), co stanowi około 30 proc. ogółu przychodów.

— Podpisane na przełomie roku przez TalentMedia nowe, duże kontrakty (m.in. z Polsat Media czy OBI), nowe produkty w ramach Opinie. pl i rozpoczęcie komercyjnej sprzedaży Plastream Fashion w grudniu 2017 r. pozwalają nam oczekiwać jeszcze lepszego tempa w tym roku — mówi Jacek Olechowski, prezes Mediacapu. Oczyszczony o jednorazowe koszty zmiany siedziby i doradztwa przy przejęciach wynik EBITDA zwiększył się o 6,8 proc., do 7,8 mln zł, natomiast powtarzalny zysk netto spadł o 3 proc. r/r, do 4,7 mln zł. Zysk, który przypada akcjonariuszom jednostki dominującej, spadł o 28 proc., do 2 mln zł, ale gros (1,4 mln zł, +60 proc. r/r). wypracowano w ostatnim kwartale.

— Dzięki przeprowadzce do nowej siedziby mamy nie tylko lepsze zaplecze techniczne pod kątem badań, ale też zoptymalizowaliśmy procesy w konsultingu reklamowym. Efekt jest widoczny w wynikach: zanotowaliśmy ponad 26 proc. wzrostu przychodów tych biznesów w drugiej połowie roku wobec analogicznego okresu 2016 oraz wygraliśmy wiele bardzo istotnych przetargów na przełomie roku (m.in. Aldi, Euroloan, Stock) — dodaje Jacek Olechowski. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Mediacap w końcu odbił od dna