Mediatel już zasłużył na cenę 80 zł

Sebastian Gawłowski
21-08-2006, 00:00

Po pierwszym półroczu najlepszą spółką na giełdzie pod względem dynamiki przychodów jest warszawski operator telekomunikacyjny Mediatel. Zanotował niemal 395-procentowy wzrost sprzedaży. Jednocześnie kurs jego akcji wzrósł o blisko 240 proc., dyskontując coraz szybszy rozwój biznesu spółki. Mediatel ma perspektywiczny profil działania, wchodzi w kolejne ciekawe nisze i nie obawia się rzucać rękawicy największym graczom na rynku.

Spółka w pierwszych sześciu miesiącach bardzo zwiększyła handel hurtowymi usługami w sieci telekomunikacyjnej. Coraz większa skala działania zaowocowała wreszcie zyskami. Narastająco po dwóch kwartałach wynik netto sięgnął niemal 1,8 mln zł. Mediatelowi oraz innym alternatywnym operatorom sprzyjają działania regulatora rynku, zmierzające do liberalizacji. Ważne też, że pęcznieje portfel klientów abonamentowych spółki (zwłaszcza usługi Mediatel IP). Stawia ona właśnie na pozyskiwanie stałych odbiorców. W lipcu ponownie wystąpiła do TP o rozszerzenie oferty o hurtowy dostęp do sieci narodowego operatora, co umożliwiłoby jej świadczenie tych usług w ramach własnego abonamentu. Mediatel oraz inni niezależni operatorzy starają się o to od dłuższego czasu. Stawka jest bardzo wysoka — jeśli im się uda, TP utraci na rzecz ambitnej konkurencji sporą część przychodów.

Na tle giełdowego Spraya i Hype- riona spółka wyróżnia się profilem działania. Podczas gdy ta dwójka prowadzi głównie sieci osiedlowe, Mediatel celuje w szeroki zakres usług telekomunikacyjnych ze statusem wirtualnego operatora komórkowego włącznie. Wydaje się, że receptą na sukces rynkowy jest właśnie systematyczne zdobywanie nowych kompetencji.

Dwa lata temu w ofercie publicznej Mediatel (jeszcze pod nazwą SM-Media) sprzedawał akcje po 75 zł. Po debiucie ich kurs długo znajdował się w trendzie spadkowym. W listopadzie ubiegłego roku płacono za nie ledwo 17,5 zł. Tymczasem pierwsza połowa 2006 r. przyniosła dynamiczny wzrost notowań, uzasadniony zdecydowaną poprawą wyników. Dopiero teraz rynek uznał, że Mediatel zasługuje na cenę z debiutu. Firma w zamian pokazała, że konsekwentnie realizuje strategię rozwoju.

Wartość najpopularniejszego wskaźnika P/E po drugim kwartale wynosi dla Mediatela 18,08. Tymczasem dla branży telekomunikacyjnej znajduje się ona na poziomie 17,09. Po osiągnięciu zyskowności dalszy wzrost kursu powinien być poparty zwiększaniem rentowności spółki. Po drugim kwartale marża operacyjna wynosi 6,12 proc., podczas gdy średnia dla giełdowej branży telekomunikacyjnej to 16,52 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sebastian Gawłowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Mediatel już zasłużył na cenę 80 zł