Megastore Komputronika

MGA
opublikowano: 2013-02-11 12:26

Poznańska firma otworzy w Warszawie wielkopowierzchniowy salon ze sprzętem IT. Jej prezes skupuje akcje, kurs pnie się w górę.

Salony, które łączą funkcję wystawowe ze sprzedażowymi, mają na polskim rynku tacy potentaci światowej elektroniki jak Sony i Apple.  Poznańska firma, która jest właścicielem jednej z największych detalicznych sieci sprzedaży sprzętu komputerowego, pozazdrościła im i postanowiła stworzyć własne salony. Pierwszy, na przełomie marca i kwietnia, otworzy podwoje w Warszawie.

Komputronik poinformował w komunikacie, że podpisał umowę najmu 2 tys. m kwadratowych powierzchni w Centrum Handlowym Jupiter w Warszawie. Powstanie tam jego pierwszy obiekt nowej generacji – Megastore. W jego skład będą wchodzić m.in. strefy gier i wiedzy. Ekspozycję ma wspierać duży i dobrze zaopatrzony magazyn, z którego będą mogli korzystać zarówno klienci odwiedzający obiekt, jak również składający zamówienie przez internet i telefon.

W projekt zaangażowane są takie marki jak: Acer, Apple, Asus, Canon, Dell, HP, Intel, Lenovo Microsoft, Samsung, Sony i Toshiba – podaje spółka.

- Bez większego trudu zainteresowaliśmy projektem największe firmy na świecie. To będzie coś wyjątkowego. Nikt tego w Polsce jeszcze nie widział – zachwala Wojciech Buczkowski, prezes Komputronik.

W ubiegłym tygodniu spółka informowała, że w styczniu jej przychody wzrosły o 58 proc. r/r do 127 mln zł. Jej prezes – przez podmiot zależny - skupił też blisko 10 proc. akcji Komputroniku. W efekcie kurs spółki eksplodował. Na dzisiejszej sesji rośnie o prawie 10 proc.