Menedżer liczy na benefity

opublikowano: 06-04-2016, 22:00

Aby pozyskać i zatrzymać najlepszych menedżerów, pracodawcy powinni znać źródła ich motywacji i zniechęcenia.

Legg Mason Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych (TFI), Idea! Human Capital i Bigram po raz drugi przebadały polskich menedżerów pod kątem motywacji. Najważniejszą okazały się pieniądze. Trzy czwarte respondentów (76 proc.) przyznaje, że o ich pozytywnym nastawieniu do pracy decyduje głównie wynagrodzenie zasadnicze. Jeszcze większy odsetek (80 proc.) twierdzi, że podwyżka pensji skłoniłaby ich do rozważenia zmiany stanowiska. Zdecydowana większość osób (95 proc.), aplikując na stanowiskamenedżerskie, dopytuje o benefity pozapłacowe. A za najważniejsze kadra zarządzająca, podobnie jak w zeszłym roku, uważa: opiekę medyczną (78 proc.), samochód służbowy (74 proc.) i szkolenia (66 proc.). Nie pogardziliby też zwrotem kosztów szkolenia (51 proc.), karnetami wstępu i kartami zniżkowymi(36 proc.). Trzy benefity straciły popularność od ubiegłorocznej edycji sondażu: prenumeraty pism branżowych, „złoty spadochron” (gwarantowana odprawa) i dobrej jakości sprzęt. Dużym zainteresowaniem kierowników cieszą się pracownicze programy emerytalne (PPE), które pracodawcy tworzą w porozumieniuz pracownikami. Szkopuł w tym, że ciągle jeszcze niewiele firm oferuje je zatrudnionym. — 70 proc. menedżerów ocenia PPE jako atrakcyjną formę oszczędzania na emeryturę, ale tylko 20 proc. badanych firm oferuje to świadczenie. Szkoda, skoro aż 84 proc. szefów z przedsiębiorstw, które prowadzą takie programy, chętnie z nich korzysta — mówi Agnieszka Łukawska, dyrektor sprzedaży Legg Mason TFI. Wśród czynników zniechęcających do kontynuowania pracy na danym stanowisku dwa zdecydowanie się wyróżniają: trudne relacje z przełożonymi w firmie i naruszanie prawa. Większość menedżerów rozważałaby rezygnację z pracy, gdyby doświadczyli którejś z tych sytuacji. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu