Czytasz dzięki

Menedżerowie e-handlu wierzą w płatności mobilne

  • Marta Bellon
opublikowano: 10-06-2014, 00:00

Problemy z rozwojem m-płatności mobilnych w Polsce szkodzą i przedsiębiorcom, i bankom — ostrzegają eksperci.

Według najnowszych danych smartfony stanowią prawie połowę wszystkich telefonów komórkowych w Polsce. Wraz ze wzrostem ich popularności zwiększa się zapotrzebowanie na strony i aplikacje mobilne. Największy wpływ na zwiększenie sprzedaży, zdaniem właścicieli i menedżerów pracujących w polskich e-sklepach, mają płatności mobilne. W najnowszym badaniu „M-commerce w praktyce 2014” na ten czynnik wskazało 27 proc. respondentów. Eksperci zwracają uwagę, że w ostatnich latach nastąpił gwałtowny rozwój technologii związanych z m-płatnościami, ale w Polsce jedynie część banków i pośredników, udostępniających platformy do realizacji płatności online, dostosowała swoje serwisy transakcyjne do wymagań klientów korzystających ze smartfonów i tabletów.

— Małe zainteresowanie ze strony banków współpracą na rzecz rozwijania m-płatności zaszkodzi nie tylko im, ale też pośrednikom zarządzającym platformami do szybkich płatności w internecie. Niszę mogą wykorzystać operatorzy wirtualnych walut. Znowelizowana ustawa o usługach płatniczych pozwala na ich wprowadzenie również w Polsce — ostrzega Piotr Krawiec, prezes platformy mGenerator.pl. Obserwatorzy rynku nadzieje pokładają we wspólnej inicjatywie sześciu banków, które chcą zwiększyć dostępność m-płatności poprzez utworzenie ich standardu na podstawie ujednoliconego systemu płatniczego. Usługa ma ruszyć w III kw. tego roku.

 

Zapraszamy do rankingu

Do końca czerwca „Puls Biznesu” czeka na zgłoszenia do rankingu e-Gazel Biznesu — najbardziej dynamicznych firm e-commerce. Udział w rankingu jest bezpłatny. e-Gazelą Biznesu może zostać każda firma prowadząca handel w internecie, która przez ostatnie 3 lata odnotowywała dodatnią dynamikę przychodu ze sprzedaży. Zgłoszenie należy wypełnić na stronie egazele.pb.pl
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane