Mercedes chce w USA zdetronizować Lexusa

WST, Bloomberg
opublikowano: 24-01-2011, 08:09

Mercedes, niemiecki producent luksusowych samochodów, który na amerykańskim rynku zamierza zepchnąć z piedestału japońskiego Lexusa, zatrudnia gwiazdę tenisa Serene Williams do reklamy swoich pojazdów podczas transmisji z Super Bowl, która jest rokrocznie jednym z najważniejszych wydarzeń w amerykańskich mediach.

Transmisja z finału zawodowej ligi futbolu amerykańskiego (National Football League (NFL), która będzie miała miejsce 6 lutego przyciągnęła też innych niemieckich producentów samochodów. Swoje reklamy zamieścić też mają koncerny BMW i Audi Volkswagen. Tym samym po raz pierwszy w historii transmisji z Super Bowl trzej czołowi niemieccy producenci samochodów luksusowych będą zachęcać do kupna swoich pojazdów.

Według danych Nielsen Co., w 2010 r. za 30 sekundowy spot reklamodawcy płacili po około 3 mln USD.

Marki BMW, Audi i Mercedes są najlepiej sprzedającymi się w klasie luksusowej na całym świecie oprócz Stanów Zjednoczonych. Tutaj prym wiedzie Lexus, należący do japońskiego giganta motoryzacyjnego, Toyota Motors.

W minionym roku w USA nabywców znalazło łącznie 229 329 aut marki Lexus. BMW skusiło 216 448 nabywców, zaś Mercedes 220 113. Z kolei Audi dostarczyło na tamtejszy rynek 101 629 pojazdów osobowych u SUV-ów, pierwszy raz w historii przebijając barierę 100 tys.

Oprócz wydatków reklamowych Mercedes zainwestuje 290 mln USD w fabrykę w stanie Alabama, która od 2014 r. ma montować sedana klasy C.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Bloomberg

Polecane