Mercor stawia na płyty

opublikowano: 17-02-2021, 18:01

Producent zabezpieczeń przeciwpożarowych ma wkrótce rozpocząć sprzedaż pełnowymiarowych płyt. Liczy na rozwój eksportu.

W ofercie Mercora są już mniejszych rozmiarów krzemianowo-wapniowe ogniotrwałe płyty mcr Silboard. Spółka zaczęła też testową produkcję pełnowymiarowych płyt.

- Z ich sprzedażą ruszymy, gdy dostaniemy na nie certyfikat, o który będziemy się starali. W ciągu dwóch miesięcy powinniśmy przystąpić do sprzedaży – zapowiada Krzysztof Krempeć, prezes spółki.

Inwestycje dzwignią rozwoju
Inwestycje dzwignią rozwoju
Mercor, na czele którego stoi Krzysztof Krempeć, od kwietnia do grudnia 2020 r. przeznaczył na inwestycje 14,7 mln zł.
Marek Wiśniewski

Linie do produkcji takich płyt znajdują się w płockim zakładzie i są już gotowe do działania.

W należącej do Mercora fabryce DFM Doors zakończono już proces zwiększenia mocy produkcyjnych i certyfikację.

- Rozpoczęliśmy sprzedaż bram. W DFM Doors inwestujemy na bieżąco w tzw. wąskie gardła i planujemy też kolejne duże inwestycje – deklaruje prezes.

Mercor stawia też mocno na eksport. Taki plan zapisał zresztą w strategii do 2023 r. Zakłada ona, że do tego czasu udział skonsolidowanych przychodów Mercora z zagranicy ma wzrosnąć do 60 proc. Obecnie jest to 49 proc.

Mercor ma już spółkę w Wielkiej Brytanii, jednym z najważniejszych dla niego zagranicznych rynków.

- Staramy się też być aktywnymi uczestnikami na rynku skandynawskim, który jest bardzo obiecujący, a także w krajach Beneluksu – mówi Krzysztof Krempeć.

Strategia zakłada także, że Mercor będzie dzielił się zyskiem z akcjonariuszami wypłacając dywidendę w wysokości 30 proc. czystego zarobku. Prezes zapowiada, że zarząd zaproponuje także wypłatę dywidendy z zysku wypracowanego w trwającym roku obrotowym (kończy się 31 marca). Na razie jest jednak za wcześnie, aby deklarować wysokość tej wypłaty.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane