Łukasz Szczepański, prezes Merlin Group, i Rafał Zaorski, prezes Krypto Jam, pracują nad wdrożeniem technologii blockchain w sklepie internetowym. Na początek chcą zbudować program lojalnościowy oparty na tokenie, który docelowo ma być notowany na giełdach kryptowalutowych. Intencją obu spółek jest udostępnienie gotowego rozwiązania innym podmiotom z rynku e-commerce w Polsce i Europie. Zdaniem prezesa Merlin Group,to pierwszy taki projekt w Europie, prowadzony przez spółkę publiczną o ugruntowanej pozycji rynkowej w swojej branży.
Tokenizacja jest kontynuacją strategii grupy, która zakłada rozwój biznesu e-commerce. Pierwszym etapem było uruchomienie sklepu merlin.pl na nowej, autorskiej platformie informatycznej, należącej do spółki. Następnie Merlin utworzył własne centrum logistyczne pod Warszawą dla sklepów należących do grupy oraz firm zewnętrznych. Kolejnym etapem będzie tokenizacja prowadzonego biznesu e-commerce i stworzenie autorskiej kryptowaluty.
Więcej na temat wspólnego projektu kryptowalutego Merlina i Krypto Jam będzie można przeczytać w poniedziałkowym “Pulsie Biznesu”.
