Metro AG: 4 placówki do końca roku

Agnieszka Janas
opublikowano: 24-10-2001, 00:00

Dziś otwarta zostanie nowa placówka Praktikera w Gdańsku, należąca do Metro AG. Do końca roku niemiecki koncern zamierza uruchomić jeszcze 4 obiekty. Władze Metro AG szacują, że łączne inwestycje firmy w Polsce osiągną 500 mln zł na koniec 2001 r.

Dziś w Gdańsku uruchomiona zostanie nowa placówka handlowa Praktikera, należąca do Metro AG, niemieckiego koncernu handlowego. Koncern szacuje, że do końca 2001 roku suma inwestycji w Polsce osiągnie około 500 mln zł. Przewidziane jest jeszcze otwarcie następujących placówek w listopadzie: 2 obiekty Media Markt (Lublin i Bielsko-Biała) i Makro Cash & Carry w Częstochowie oraz w grudniu sklep Media Markt w Warszawie.

Wiadomo już, że pierwotne plany zainwestowania do końca 2002 roku 600 mln zł i otwarcia 30 placówek nie zostaną zrealizowane.

— Metro AG otworzy w 2001 roku 10 placówek handlowych. To dużo, zważywszy na sytuację gospodarczą w kraju — mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Metro AG w Polsce.

W związku z planowanymi inwestycjami w 2002 roku Merto AG potwierdza rezygnację firmy z zamiarów budowy obiektu w Bielsku Białej. Na pewno nie będzie też w następnym roku nowego centrum handlowego M1. Największe nakłady planowane są na rozwój obiektów handlowych Media Markt.

Hans-Joachim Körber, prezes zarządu Metro AG, przedstawiając w 2000 r. palny inwestycyjne grupy w Polsce szacował, że na przełomie 2002/2003 firma powinna odnotować pierwsze zyski z działalności hipermarketów Real.

— Zahamowanie rozwoju gospodarczego oraz związany z tym spadek konsumpcji wyklucza raczej osiągnięcie dodatniego wyniku Reala w planowanym czasie — wyjaśnia Renata Juszkiewicz.

Przedstawiciele Metra AG nie chcą ujawnić informacji dotyczącej rentowności pozostałych sieci dystrybucyjnych działających w kraju.

Grupa Metro AG posiada w Polsce 70 placówek handlowych w czterech sieciach dystrybucyjnych: hipermarkety Real, markety budowlane Praktiker, markety elektroniczne Media Markt oraz centra zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry. Spółki grupy Metro AG zatrudniają w Polsce ponad 19 tys. pracowników.

Firma obecna jest w Polsce od 1996 roku. Pierwszy obiekt sygnowany jedną z marek koncernu — Makro Cash & Carry — wybudowany został w 1994 roku w Warszawie, ale wtedy należał do firmy o tej samej nazwie, która weszła w skład koncernu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Metro AG: 4 placówki do końca roku