METRO buduje sieć supermarketów

Krzysztof Maciejewski
29-06-1999, 00:00

METRO buduje sieć supermarketów

METRO postanowiło skupić się na działalności w czterech płaszczyznach — hurtowniach cash & carry (Metro, makro), hipermarketach i supermarketach (real, i extra), supermarketach specjalistycznych (Praktiker, Media/Saturn) i domach towarowych (Galeria/Kaufhof). W kwietniu zagraniczny koncern włączył do ogólnopolskiej sieci centrów handlowych M1 kolejną placówkę — obiekt w Częstochowie.

M1 Centrum Handlowe Częstochowa jest już piątym otwartym w Polsce, po Czeladzi, Bytomiu, Poznaniu i Radomiu. W dobudowanej części częstochowskiego centrum M1 znalazły się: supermarket budowlany Praktiker, supermarket elektroniczny Media Markt oraz dziewięć nowych punktów sprzedaży w pasażu handlowym. Plany inwestycyjne na ten rok przewidują otwarcie kolejnych czterech nowych centrów. Już we wrześniu otwarte zostanie Centrum Handlowe M1 w Markach pod Warszawą, a następnie podobne obiekty zaczną pracę w Łodzi, Zabrzu i Olsztynie.

Koncern METRO AG ma największą sieć handlową w Europie. Według danych PAIZ jest również największym zagranicznym inwestorem w polskim handlu.

Hartmut Suray, prezes Metro Real Estate Management, powiedział, że do tej pory koncern zainwestował w Polsce 1,3 mld DEM (ok. 2,6 mld zł). W ciągu trzech lat METRO AG zamierza tę kwotę podwoić. W Polsce obecną grupę METRO AG tworzy 40 placówek handlowych — z tego 15 hurtowni makro cash & carry, 13 hipermarketów real,— 9 supermarketów budowlanych Praktiker oraz 3 supermarkety elektroniczne Media Markt. Koncern zatrudnia w całej Polsce około 13 tys. pracowników.

Z danych PAIZ wynika, że dotychczasowe zaangażowanie obcego kapitału w polski handel detaliczny i hurtowy sięgnęło 3 mld USD (czyli około 12 mld zł), co stanowi prawie 10 proc. wartości bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce. KM

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Maciejewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / METRO buduje sieć supermarketów