Metro chce sprzedać Real w częściach

opublikowano: 2012-10-31 14:14

Niemiecki koncern Metro rozważa podzielenie sieci hipermarketów Real na oddzielne jednostki krajowe, by następnie łatwiej ją sprzedać, informuje Reuters.

Metro planowało sprzedaż Reala od lat, co było częścią długofalowej strategii zakładającej koncentracje spółki na sprzedaży hurtowej i elektronice użytkowej. Od miesięcy spekulowano o sprzedaży przez Metro sklepów sieci Real znajdujących się poza Niemcami, zlokalizowanych głównie w Europie Wschodniej.

Prezes Metro, Olaf Koch poinformował, że firma rozważa wobec Reala wszystkie opcje, dodając, że hipermarkety w Europie Wschodniej oferują duży potencjał wzrostu “zarówno dla grupy Metro jak i innego właściciela”.

Real ma 420 sklepy, z czego 312 w Niemczech. Poza rodzimym rynkiem, ma również sklepy w Polsce, Rosji, Rumunii, Turcji i na Ukrainie.

- Funkcjonuje pogląd, że sieć jest więcej warta podzielona na części, niż sprzedana w całości - powiedziała Reutersowi osoba zaznajomiona ze sprawą.

Olaf Koch, fot. Bloomberg
Olaf Koch, fot. Bloomberg
None
None