Pochodząca z Holandii firma Mexx (obecnie część koncernu Liz Clairborne) chce rozbudować sieć sklepów w Polsce.
— Do tej pory produkty sygnowane marką Mexx dostępne były m.in. w sieci sklepów Royal Collection. Wyroby sprzedawane są w nich na zasadzie shop-in-shop, czyli na wydzielonej tylko dla nas powierzchni sklepu. Teraz chcemy uruchomić także sieć salonów, oferujących tylko nasze wyroby — mówi Magdalena Fedorowicz, business development manager w Mexx Polska.
Mexx Polska jest częścią firmy Mexx Ester Europe z siedzibą w Budapeszcie, działającej na terenie Europy Środkowej i Wschodniej. Na początku 2003 roku powstanie w Polsce odrębna spółka.
— Do końca 2002 r. otworzymy 2 sklepy. Placówka w Bydgoszczy będzie sprzedawała produkty na zasadzie licencji, a w Gdańsku — franczyzy. Na przełomie lutego i marca 2003 r. powstaną następne dwie takie placówki — w Gdańsku i Warszawie. Prowadzimy też negocjacje z właścicielami galerii handlowych oraz szukamy, sami bądź poprzez agencje nieruchomości, lokali w całym kraju — wylicza Magdalena Fedorowicz.
W centrum zainteresowania firmy są placówki w głównych punktach handlowych miasta, gdzie znajdują się sklepy przyciągające klientów z grupy docelowej Mexxa.
— Dokonując wyboru kierujemy się modą obowiązującą w danym mieście, np. w Warszawie nasi klienci robią zakupy w dużych galeriach handlowych, w Poznaniu, Krakowie czy Gdyni przy ulicach biegnących blisko historycznego centrum — mówi Magdalena Fedorowicz.
Firma nie zamierza zerwać współpracy z Royal Collection, a salony firmowe Mexxa mają być tak zlokalizowane, aby nie tworzyły wewnętrznej konkurencji.
Najpopularniejsze sklepy z produktami Mexxa to Lifestyle o powierzchni około 250 mkw., w których sprzedawana jest odzież dla kobiet oraz mężczyzn i zajmujące około 350 mkw. Family przeznaczone dla rodziców i dzieci (0-12 lat).
— Myślę, że te dwa rodzaje placówek oraz małe (100 mkw.) sklepy z wybraną linią będą najpopularniejsze w Polsce — wyjaśnia Magdalena Fedorowicz.
Największymi konkurentami sieci są marki znajdujące się w podobnym przedziale cenowym i oferujące choćby jedną, podobną linię produktów. Wśród nich na polskim rynku można znaleźć m.in. Inwear, Esprit, Mango, Benetton.