MG nadal chce ściągnąć na Żerań koreańskiego Hyundaia

Przemek Barankiewicz
opublikowano: 2001-11-15 14:16

Rząd zaprosi koreański koncern Hyundai do rozmów w sprawie przejęcia Daewoo-FSO Motor – zapowiedział w wywiadzie dla PAP Jacek Piechota, minister gospodarki. By przyciągnąć inwestora, rząd może nawet obniżyć akcyzę na auta produkowane w Polsce.

- Żaden z innych potencjalnych inwestorów strategicznych nie wyraził jak dotąd zainteresowania – oznajmił minister.

Rząd przygotowuje jednocześnie misję gospodarczą do Korei Południowej. Pośpiech wynika z faktu, iż w połowie grudnia przestanie obowiązywać porozumienie Daewoo-FSO z sześcioma bankami dotyczące spłaty 591 mln zł długu spółki. Przedłużenie porozumienia zależy od szans fabryki na znalezienie nowego inwestora. Powyższa kwota nie jest jedynym zadłużeniem producenta. Daewoo-FSO jest winne 653 mln zł koreańskiemu EximBankowi i 3 053 mln zł Daewoo Motor, swojemu głównemu inwestorowi.

Minister poinformował, że rząd rozważy obniżkę akcyzy na samochody produkowane w kraju, który na razie wynosi 15 proc. (dla aut o pojemności powyżej 2000 cm3) i 6 proc. (dla pozostałych).

- Najpierw należałoby obniżyć dochody z akcyzy, a dopiero potem oczekiwać wzrostu dochodów z tytułu zwiększenia sprzedaży aut. W obecnej sytuacji budżetu zgoda na okresowy spadek dochodów państwa to dla ministra finansów trudna decyzja – zaznaczył Jacek Piechota.

Strata netto Daewoo-FSO wzrosła w 2000r. do 2 028 mln zł z 28 mln zł rok wcześniej.

ONO