Transakcja ma miejsce w chwili, gdy wiele podmiotów w tym rywal, koncern Tapestry, właściciel Coacha i Kate Spade, próbują wejść w branżę wciąż zdominowaną przez największych europejskich graczy, w tym właściciela marki Louis Vuitton, koncern LVMH.

Michael Kors, którego marka jest najbardziej znana ze swoich skórzanych torebek, nie ukrywał ambicji, by rozwijać swoją ofertę marek high-end po tym, jak w ubiegłym roku przejął brytyjskiego producenta damskich szpilek, Jimmy Choo za 1,2 mld USD.
Versace jest jedną z rodzinnych firm, niezależną włoską marką, które regularnie była wymieniana jako atrakcyjny cel w czasach, gdy branża luksusowych produktów cieszyła się wysokim zainteresowaniem ze strony chińskich konsumentów.
Versace nie ujawnia szczegółów swoich finansów, ale dokumenty złożone we włoskiej Izbie Handlowej pokazują, że grupa z Mediolanu zeszłego roku odnotowała sprzedaż w wysokości 668 mln EUR (786 mln USD) i zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i aprecjacją (EBITDA) wynoszący 44,6 mln EUR
W zeszłym roku grupa powróciła na tory rentowności, wypracowując zysk netto w kwocie około 15 mln EUR w porównaniu ze stratą netto w wysokości 7,9 mln EUR rok wcześniej.