Miedź czeka lepsza przyszłość

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 03-02-2021, 13:27

Zdaniem analityków, są szanse na ożywienie popytu na miedź. Nadzieje wiązane są głównie z mocno rosnącą sprzedażą towarów zawierających ten metal, jak choćby w przypadku urządzeń AGD czy samochodów. Co istotne, ma to miejsce też poza Chinami, które są głównym konsumentem miedzi, informuje Reuters.

Munshi Ahmed

Oliver Nugent, analityk City uważa, że wzrostowy trend ma szansę utrzymać się na dłużej.

Obserwujemy wyraźny wzrost zużycia metali na rynkach rozwiniętych w sektorze budowlanym, AGD i motoryzacyjnym, ponieważ Covid-19 napędza remonty domów i zwiększa popyt na nowe domy – ocenił analityk.

Dodał, że spodziewa się, iż w 2021 r. będziemy mieli do czynienia z niewielka ogólną nadwyżką surowca, przy czym w drugiej połowie roku może pojawić się jego deficyt, oraz wyraźną przewagą popytu nad podażą w kolejnych latach 2022 i 2023.

Tymczasem Michael Widmer z BoA Securities podkreśla, że urządzenia AGD mocno przyczyniły się do popytu na miedź w Chinach. Szacuje, że klimatyzatory, produkty elektroniczne i produkty konsumenckie od października do grudnia ubiegłego roku stanowiły prawie jedną trzecią popytu na miedź w Państwie Środka.

Analityk prognozuje, że światowa konsumpcja miedzi w 2021 r. zwiększy się o 6 proc. do 24,76 mln ton, po spadku o 1,3 proc. w ubiegłym. Udział europejskiego rynku w tym zużyciu wyniesie 3,1 mln ton, co oznaczać będzie około 10 proc. wzrost względem 2020 r.

Chiny odpowiadają za około połowę światowego zużycia miedzi, przy czym czym gros produktów ją zawierających trafia na eksport. Obecnie notowania surowca są w głównej mierze skorelowane z popytem ze strony Pańśwta Środka.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane