Międzynarodowy Czempion: Debiutant na rynkach zagranicznych

  • DI
opublikowano: 12-01-2022, 19:41

Profitroom – to zdobywca nagrody głównej w kategorii Debiutant na rynkach zagranicznych.

Nagroda główna: Profitroom

Firma Profitroom z Poznania prowadzi działalność w branży oprogramowania i usług internetowych dla hotelarstwa. Stworzyła system rezerwacji dla hoteli pod nazwą Profitroom Suite. Oferuje też platformę do automatyzacji komunikacji z gośćmi oraz narzędzie do zarządzania sprzedażą na portalach pośredniczących.

Firma powstała w 2008 r., a jej przychody rosły w średnim tempie 30-40 proc. rocznie. Obecnie współpracuje z 70 proc. indywidualnych obiektów hotelarskich i grup hotelowych. Przed 2019 r. Profitroom był obecny na 19 rynkach, obecnie z jego produktów i usług korzystają hotele z 30 krajów na pięciu kontynentach. Sumarycznie największą liczbę klientów spośród rynków zagranicznych Profitroom ma w Niemczech. Warto dodać, że firma jest liderem w Polsce, współpracując z 70 proc. indywidualnych obiektów hotelarskich i grup hotelowych.

Marcin Dragan, dyrektor zarządzający firmy Profitroom
RZ-STUDIO

W 2018 r. wartość eksportu firmy wynosiła 2 mln zł, a w 2020 już 3,3 mln zł. W tym czasie udział przychodów z zagranicy w sprzedaży (liczonej za okres ostatnich trzech lat) urósł z 10 proc. do 12,7 proc.

Jednym z innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym Profitroom wygrywa z konkurencją, jest moduł szans pobytowych. Potencjalni goście hoteli na podstawie informacji podanych mejlowo lub telefonicznie otrzymują propozycję pobytu wraz ze szczegółami, zdjęciami, ceną i mogą samodzielnie sfinalizować rezerwację. Do takich propozycji są wysyłane przypomnienia i powiadomienia, np. o tym, że w hotelu zostało już niewiele dostępnych wolnych pokoi.

System rezerwacji Profitroom Suite ułatwia hotelarzom realizowanie strategii direct booking, która polega na pozyskiwaniu rezerwacji niezależnie od pośredników obecnych na rynku. To z kolei przekłada się na wyższe przychody i budowanie trwałych relacji z gośćmi.

Do 2018 r. strategia ekspansji zagranicznej firmy opierała się na współpracy z lokalnymi firmami, które były agentami Profitroom. Nastąpiła jednak zmiana na funkcjonującą obecnie sprzedaż za pośrednictwem własnych kanałów dystrybucji – i to finalnie przekłada się na większą efektywność.

Firma ma dalekosiężne plany rozwoju. Zamierza rozszerzyć ofertę, obejmując nią takie kraje, jak m.in. Arabia Saudyjska, Argentyna, Brazylia, Dominikana, Filipiny, Kanada, Portugalia, Stany Zjednoczone, Wenezuela i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Firma podjęła już kroki, dzięki którym chce rozszerzyć ofertę eksportową w ciągu trzech lat. Pozyskała inwestora (spółkę giełdową R22) i zabezpieczyła finansowanie, co pozwoli na inwestowanie w zagraniczną ekspansję. Dodatkowo w ostatnim czasie spółka powiększyła zespół.

Plan zakłada, że w 2023 r. udział przychodów pochodzących z eksportu przekroczy 50 proc. rocznie i nadal będzie rósł, co wynika z olbrzymiego potencjału zagranicznych rynków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane