Międzynarodowy Czempion: Wizjoner ekspansji zagranicznej

  • DI
opublikowano: 12-01-2022, 19:42

Igor Klaja, założyciel i prezes OTCF, otrzymał Nagrodę Specjalną i tytuł Wizjonera ekspansji zagranicznej.

Nagroda specjalna: Igor Klaja, założyciel i prezes OTCF

W tegorocznej edycji konkursu tytuł Wizjonera ekspansji zagranicznej otrzymał Igor Klaja, twórca i prezes firmy OTCF. Jest ona właścicielem m.in. marki 4F, polskiego producenta odzieży i akcesoriów sportowych. Oprócz 4F w portfolio firmy znajdziemy takie marki jak Outhorn, Under Armour (od 2020 r. OTCF jest wyłącznym autoryzowanym dystrybutorem amerykańskiej marki w Polsce) i SportStyleStory.com (sieć multibrandowych sklepów online powstała w 2020 r.).

Pierwsze sklepy 4F na rynkach zagranicznych (Łotwa, Rumunia, Czechy, Słowacja) zostały otwarte w 2016 r. Natomiast w 2017 r. powstała marka dziecięca 4F Junior. Dziś OTCF jest obecny w prawie 50 krajach na czterech kontynentach. Coraz prężniej rozwija się m.in. w Niemczech, Austrii, Rosji, Wielkiej Brytanii, Australii, Hiszpanii i na Ukrainie.

Igor Klaja, założyciel i prezes OTCF
Adam Tuchlinski

W 2008 r. rozpoczęła się współpraca 4F z Polskim Komitetem Olimpijskim. Od tego czasu marka dostarcza polskim reprezentantom stroje na kolejne igrzyska olimpijskie. 4F współpracuje także z narodowymi komitetami olimpijskimi m.in. z Serbii, Chorwacji, Grecji, Macedonii, Słowacji i Litwy – i ubiera reprezentantów tych krajów.

4F jest też partnerem związków sportowych - już w 2007 r. rozpoczęła się współpraca z Polskim Związkiem Narciarskim. W 2010 r. podpisał kontrakt z Polskim Związkiem Biathlonu, a potem z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki i Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego. Z czasem zaczęli się do niej zgłaszać partnerzy z zagranicy - od 2018 r. 4F współpracuje ze Słowackim Związkiem Biathlonu, a od 2019 – z Litewskim Związkiem Lekkiej Atletyki i Czeskim Związkiem Narciarskim.

Igor Klaja od lat jest znany na rynku jako ten, który nigdy się nie poddaje, a kryzys potrafi zamienić w szansę. Bardzo dba o pracowników. Na początku pandemii obiecał kadrze, że w jego firmie nie będzie zwolnień - i słowa dotrzymał. Ten trudny czas był dla jego biznesu olbrzymim wyzwaniem.

Co istotne, w 2020 r. jego firma jako jedna z nielicznych w branży retail uzyskała wynik na plusie.

Zdaniem Igora Klai rolą lidera jest przede wszystkim inspirowanie ludzi, co jest szczególnie ważne w obecnych pandemicznych czasach, gdy pracownicy potrzebują wsparcia i poczucia bezpieczeństwa. Podkreśla, że obecne czasy wymusiły zmiany w podejściu do zarządzania, z pozycji menedżera na lidera.

Teraz jego marzeniem jest, by 4F stawała się coraz silniejszą globalną marką. Podkreśla, że jej celem jest wsparcie dla każdego – profesjonalisty czy amatora – w uprawianiu sportu, a po drugie, dostarczanie klientom jak najlepszych kolekcji lifestyle.

W gronie ambasadorów 4F są m.in. najlepszy piłkarz świata Robert Lewandowski i jeden z najlepszych siatkarzy – Wilfredo León.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane