Milenialsi chętnie kupują mieszkania

opublikowano: 19-03-2019, 22:00

Pokolenie Y śmiało wkracza na rynek nieruchomości. Stawia na nowe budownictwo.

Milenialsi to połączenie pokolenia Y i Z, czyli osób urodzonych po 1980 roku, którzy coraz częściej są właścicielami własnego M. Z analizy rynku nieruchomości w pięciu polskich miastach (Warszawa, Kraków, Gdańsk, Łódź, Wrocław wynika, że stanowią oni ponad 50 proc. wszystkich kupujących. Takie informacje podała agencja nieruchomości Metrohouse. Milenialsi kupują przede wszystkim nowe lokale nie większe niż 50 mkw. W 60 proc. są to mieszkania wybudowane po 2000 r.

— Rynek deweloperski to rynek ludzi młodych, czyli mających od 24 do 42 lat. Statystyki pokazujące, że pięćdziesięciolatkowie kupują mieszkania na rynku pierwotnym dla zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych, mogą być nieco przekłamane. W rzeczywistości zakupy są dokonywane dla ich dzieci. Osoby powyżej 50. roku życia często gustują w mieszkaniach premium i ten rynek zdecydowanie należy do tej grupy wiekowej — mówi Iwona Pszczółkowska, dyrektor działu rynku pierwotnego, Metrohouse.

Największy boom na rynku deweloperskim obserwowany jest w Łodzi, gdzie mieszkania są często kupowane przez rodziców dla dzieci, które studiują lub nie mają jeszcze zdolności kredytowej, aby skorzystać z pomocy banku przy zakupie własnego M.

22-333-99-36

Interesujesz się marketingiem nieruchomości? Sprawdź program konferencji "Real Estate Marketing", 16-17 maja 2019, Warszawa >>

65937540-8c2f-11e9-bc42-526af7764f64
Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu