Milenialsi wychowani przez technologie

30-11-2016, 22:00

Młodzi Polacy nawigują swoje życie z poziomu smartfona. To wskazówka dla producentów mobilnego oprogramowania.

Generacja Y to ponad jedna czwarta społeczeństwa. To właśnie milenialsi już za kilka lat będą kształtować rzeczywistość, co sprawia, że są obiektem zainteresowania badaczy naukowych, mediów, polityków oraz biznesu. Ich zachowania i potrzeby zbadał Kantar Millward Brown, tworząc raport „Millenialsi — pokolenie Ubera?”. Warto zauważyć, że ważną rolę odgrywa wśród igreków zjawisko wzajemnej kontroli, czyli tzw. self-policing.

Zobacz więcej

Pexels, CC0 License

— Idea ta zasadza się na procesie oceniania oferowanej usługi z dwóch stron, zarówno ze strony klienta, jak i dostawcy usługi. Milenialsi stworzyli system, który przez swoje działania nakazuje obu stronom wzajemny szacunek, zgodnie z wymaganymi społecznymi normami — jak system wzajemnych ocen w Uberze czy sprzedających na Allegro — tłumaczy dr Tomasz Sobierajski z Uniwersytetu Warszawskiego. Aż 81 proc. przebadanych z pokolenia Y zadeklarowało, że ich zdaniem aplikacje mobilne oraz platformy usługowe są warte zaufania. Niemal połowa respondentów korzysta z nich codziennie lub prawie codziennie, natomiast 70 proc. zadeklarowało, ze używa aplikacji co najmniej kilka razy w tygodniu.

Co więcej, dla 82 proc. aplikacje mobilne to także sposób na źródło dodatkowego dochodu. Wśród programów mobilnych, z których korzystają młodzi Polacy, znaczną część stanowią te, które pomagają w poruszaniu się po mieście — 91 proc. respondentów zna aplikację jakdojade.pl, a aż 80 proc. korzysta z niej regularnie. 86 proc. pytanych rozpoznaje również Ubera, dostępnego w Polsce od dwóch lat, a 30 proc. z nich deklaruje, że używa lub używało jej w przeszłości. Trend ten jest zgodny z zachowaniami milenialsów na całym świecie — wolą wynajmować, niż kupować, a z własnych aut przesiadają się na rowery, transport publiczny bądź zamawiają kierowcę za pośrednictwem aplikacji. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Milenialsi wychowani przez technologie