Miliard euro na ostatnią milę

Paweł Berłowski
28-05-2018, 22:00

Panattoni Europe zainwestuje 1,2 miliarda EUR w projekty City Logistics w Polsce i innych krajach Europy.

W Polsce Panattoni buduje cztery parki o wartości 65 mln EUR. Obiekty znajdują się w granicach miast i wpisują się w etap „ostatniej mili” poświęconej głównie zamówieniom internetowym. W ciągu trzech lat deweloper będzie systematycznie zabezpieczał kolejne rynki, również w Niemczech, w Wielkiej Brytanii i w Czechach.

Deweloper wystartował właśnie z czwartym projektemtego typu w naszym kraju — City Logistics Warsaw o powierzchni 26 tys. mkw. Pozostałe City Logistics Parks — City Logistics Wrocław I, Łódź I i Warsaw Airport — są w trakcie realizacji i już wynajęte w około 60 proc.

— Jeszcze w tym roku zrealizujemy około 150 tys. mkw. w ramach City Logistics Parks, skupiając się na rynku w Polsce. Rozszerzenie oferty o obiekty w granicach miast w Niemczech, w Wielkiej Brytanii i w Czechach planujemy na przełom 2018/2019 r., przeznaczając na to rocznie 400 mln EUR, co w perspektywie najbliższych trzech lat wyniesie 1,2 mld EUR — zapowiada Robert Dobrzycki, dyrektorzarządzający Panattoni Europe.

City Logistics Warsaw znajduje się w przemysłowej części warszawskich Bielan, na ul. Estrady. Ta atrakcyjne miejsce, dobrze skomunikowane z centrum miasta i trasami wylotowymi, jest niewątpliwym atutem projektu. Obiekt dopasowany jest do potrzeb najemców obsługujących stolicę, zwłaszcza robiących zakupy w internecie, a jego pierwszym najemcą został supermarket online Frisco.pl

— Na decyzję o inwestycji wpływ miał przede wszystkim dynamiczny wzrost skali naszego biznesu w ostatnich latach, a także ogromny potencjał rozwoju całego rynku e-grocery w Polsce. Już co siódmy polski internauta regularnie robi zakupy spożywcze online, a według prognoz, rynek ten będzie rósł w tempie 15-20 proc. rocznie — mówi Grzegorz Bielecki, członek zarządu Frisco.pl.

W City Logistics Warsaw firma Frisco.pl wynajęła 11 tys. mkw. — niewiele ponad 800 mkw. przeznaczone zostanie na powierzchnię socjalno-biurową, zaś pozostałe ponad 10 tys. mkw. to dostosowany do branży FMCG magazyn obsługujący zamówienia internetowe. Znajdą się w nim wydzielone powierzchnie przeznaczone na chłodnię i mroźnię, a także składowanie towarów suchych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Miliard euro na ostatnią milę