Miliard na promocję Linuksa

Katarzyna ŁasicaKatarzyna Łasica
opublikowano: 2013-09-18 00:00

Koncern IBM przeznaczył 1 mld dolarów na przekonanie swoich klientów, by używali Linuksa

Koncern IBM przeznaczył 1 mld dolarów na przekonanie swoich klientów, by używali Linuksa, systemu operacyjnego z otwartym kodem źródłowym, który konkuruje z Windowsem – donosi „The Wall Street Journal”. Firma stoi na stanowisku, że infrastruktura operacyjna powinna być otwarta i opierać się na powszechnie obowiązujących standardach przemysłowych.

To już drugi raz, gdy amerykański gigant komputerowy przeznacza 1 mld dolarów na promocję Linuksa. Pierwszy razem zdarzyło się to w 2000 r., gdy Linux był raczkującym systemem operacyjnym i jeszcze nie zagrażał Microsoftowi. Tamta inwestycja miała doprowadzić do przeniesienia produktu do środowisk komercyjnych.

Microsoft poświęcił lata na odstraszenie klientów od Linuksa, w pewnym momencie twierdząc nawet, że Linux naruszył 235 patentów. Miało to sugerować, że korzystające z niego firmy mogą zostać pozwane przed sąd.