Miliardy kryją się w markach własnych

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2023-10-30 17:30

Polacy wydają już prawie 50 mld zł na m.in. żywność i kosmetyki pod markami sieci handlowych. Wartość i udział szybko rośnie.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jak szybko rośnie udział marek własnych w wartości polskiego rynku FMCG
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Produkty marek własnych sieci handlowych kupuje 99,9 proc. Polaków – wynika z raportu Consumer Panel Services GfK. To sprawia, że ich udział w rodzimym rynku FMCG (dobra szybkozbywalne jak żywność, karma czy kosmetyki) szybko rośnie. W ciągu roku urósł o 1,4 pkt proc. do 22,1 proc., co przełożyło się na 48 mld zł wartości (między lipcem 2022 r. a czerwcem 2023 r.). Natomiast w 2025 r. ma wzrosnąć do 24,9 proc. Rozwój tzw. private labels napędza niższa od markowych produktów cena przy porównywalnej jakości, a także zdobywanie rynku przez dyskonty (w tym Biedronkę, Lidla i Netto), w których marki własne odpowiadają za 44 proc. sprzedaży.

22,1proc.

Tyle wynosi udział marek własnych w wartości polskiego rynku FMCG…

3,9pkt proc.

…co oznacza taki wzrost w ciągu czterech lat.