Produkty marek własnych sieci handlowych kupuje 99,9 proc. Polaków – wynika z raportu Consumer Panel Services GfK. To sprawia, że ich udział w rodzimym rynku FMCG (dobra szybkozbywalne jak żywność, karma czy kosmetyki) szybko rośnie. W ciągu roku urósł o 1,4 pkt proc. do 22,1 proc., co przełożyło się na 48 mld zł wartości (między lipcem 2022 r. a czerwcem 2023 r.). Natomiast w 2025 r. ma wzrosnąć do 24,9 proc. Rozwój tzw. private labels napędza niższa od markowych produktów cena przy porównywalnej jakości, a także zdobywanie rynku przez dyskonty (w tym Biedronkę, Lidla i Netto), w których marki własne odpowiadają za 44 proc. sprzedaży.
Tyle wynosi udział marek własnych w wartości polskiego rynku FMCG…
…co oznacza taki wzrost w ciągu czterech lat.