To efekt wykorzystywania zbyt dużych opakowań, który w skali roku przyczynia się do zbędnej emisji 42 tys. ton CO2, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith, firmy zajmującej się produkcją opakowań.
Zbyt duże opakowania wiążą się także z marnowaniem surowców. Z badania wynika, że roczna strata z tego tytułu wynosi 88,7 tys. ton tektury o wartości 43 mln zł, 33 mln m kw. taśmy klejącej i 41 mln m sześc. wypełniaczy. Dla zobrazowania skali problemu: ilość wykorzystywanych wypełniaczy wystarczyłaby do 41-krotnego wypełnienia Stadionu Narodowego.
– Dzięki przemyślanemu i odpowiedzialnemu zaprojektowaniu opakowania możemy zredukować negatywny wpływ na środowisko, a także zoptymalizować koszty w całym łańcuchu dostaw. W jednym ze realizowanych przez nas projektów drobne zmiany w konstrukcji opakowania pozwoliły uzyskać aż 30 proc. oszczędności kosztowych, przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2 o 10 proc. - mówi Paweł Mazanka, kierownik działu innowacji i rozwoju produktu DS Smith.
Używanie odpowiednich opakowań może mieć pozytywny wpływ na postrzeganie marki przez klientów. Co trzeci klient e-commerce w Polce deklaruje, że odczuwa negatywne emocje w stosunku do marki, kiedy odbiera przesyłkę w za dużym pudełku. 18 proc. z nich nie zdecydowałoby się na ponowny zakup u tego sprzedawcy. Prawie połowa badanych twierdzi, że chciałaby otrzymywać przesyłki w opakowaniach pochodzących z recyklingu, a 40 proc. zależy na tym, aby pudełko było dopasowane do kształtu zamawianego przedmiotu.
tyle wypełniaczy jest wykorzystywanych rocznie w Polsce do zabezpieczania przesyłek
taka jest roczna wartość tektury marnowanej przy wysyłaniu produktów w za dużych opakowaniach