Milionowe straty z air-commerce

opublikowano: 10-08-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Air-commerce to hasło, które ma zwrócić uwagę na marnowanie surowców i pieniędzy w branży e-commerce. Co roku, poza produktami, konsumenci odbierają ponad 40 mln m sześc. powietrza w zamówionych paczkach.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie koszty dla przedsiębiorstw i środowiska wiążą się ze stosowaniem zbyt dużych opakowań
  • jak konsumenci postrzegają marki, które nie przywiązują wagi do tego zagadnienia

To efekt wykorzystywania zbyt dużych opakowań, który w skali roku przyczynia się do zbędnej emisji 42 tys. ton CO2, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith, firmy zajmującej się produkcją opakowań.

Zbyt duże opakowania wiążą się także z marnowaniem surowców. Z badania wynika, że roczna strata z tego tytułu wynosi 88,7 tys. ton tektury o wartości 43 mln zł, 33 mln m kw. taśmy klejącej i 41 mln m sześc. wypełniaczy. Dla zobrazowania skali problemu: ilość wykorzystywanych wypełniaczy wystarczyłaby do 41-krotnego wypełnienia Stadionu Narodowego.

– Dzięki przemyślanemu i odpowiedzialnemu zaprojektowaniu opakowania możemy zredukować negatywny wpływ na środowisko, a także zoptymalizować koszty w całym łańcuchu dostaw. W jednym ze realizowanych przez nas projektów drobne zmiany w konstrukcji opakowania pozwoliły uzyskać aż 30 proc. oszczędności kosztowych, przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2 o 10 proc. - mówi Paweł Mazanka, kierownik działu innowacji i rozwoju produktu DS Smith.

Używanie odpowiednich opakowań może mieć pozytywny wpływ na postrzeganie marki przez klientów. Co trzeci klient e-commerce w Polce deklaruje, że odczuwa negatywne emocje w stosunku do marki, kiedy odbiera przesyłkę w za dużym pudełku. 18 proc. z nich nie zdecydowałoby się na ponowny zakup u tego sprzedawcy. Prawie połowa badanych twierdzi, że chciałaby otrzymywać przesyłki w opakowaniach pochodzących z recyklingu, a 40 proc. zależy na tym, aby pudełko było dopasowane do kształtu zamawianego przedmiotu.

41mln m sześc.

tyle wypełniaczy jest wykorzystywanych rocznie w Polsce do zabezpieczania przesyłek

43 mln zł

taka jest roczna wartość tektury marnowanej przy wysyłaniu produktów w za dużych opakowaniach

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane