Miliony na ekoautobusy

NFOŚiGW przekazał samorządom pierwsze dotacje na zakup ekologicznego taboru. Trzy miasta dostaną łącznie 12 mln zł.

Szczecin, Gdynia i Polkowice (jedna z najbogatszych gmin w Polsce) to pierwsze miasta, które skorzystały z dotacji w ramach programu System zielonych inwestycji GEPARD — bezemisyjny transport publiczny, prowadzonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Nabór trwał od września ub. roku do marca 2018 r.

12 mln zł — to łączna kwota dotacji, które trafią do trzech miast. Wartość umów, które podpiszą samorządy z dostawcami, szacowana jest na ok. 37,3 mln zł. Szczecin wyda na swoje przedsięwzięcie 18,4 mln zł (dotacja wyniosła 6 mln zł) — sfinansuje zakup sześciu autobusów elektrycznych. Również sześć autobusów kupi Gdynia, ale zapłaci za nie 15,5 mln zł, przy dotacji 5 mln zł. Polkowice, dolnośląskie miasteczko położone w pobliżu kopalni KGHM, zainwestują w dwa autobusy elektryczne 3,4 mln zł, z czego 1,4 mln zł to dotacja z funduszu.

W kolejce po dotację z NFOŚiGW stoi też Poznań.

„Wniosek z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu (MPK) jest jeszcze na etapie procedowania” — informuje fundusz.

W stolicy Wielkopolski ma się pojawić sześć ekologicznych autobusów i sześć ładowarek. Miejska firma przewozowa zaplanowała, że przeznaczy na to prawie 19 mln zł. Z tej kwoty 5,38 mln zł ma pokryć dotacja, a 9,7 mln zł — pożyczka z NFOŚiGW.

Łącznie w ramach inicjatywy GEPARD przewidzianej na lata 2017-20 fundusz ma do zaoferowania polskim samorządom 200 mln zł. Większą część tej kwoty (159 mln zł) przeznaczy na pożyczki, a 41 mln zł — na dotacje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Miliony na ekoautobusy