Millennium odkryło kopalnię klientów

opublikowano: 21-02-2019, 22:00

Goodie, aplikacja agregująca zakupowe zniżki, to nowy kanał dotarcia do klienta. Pobrali ją ponad milion razy.

Millennium Goodie to stworzony ponad dwa lata temu przez bank start-up, który wypuścił na rynek aplikację zakupową na smartfotny. Agreguje ona oferty promocyjne sklepów stacjonarnych i internetowych, e-gazetek, jest też wirtualnym portfelem na karty lojalnościowe i dodatkowym kanałem sprzedaży produktów Millennium. Na razie podstawowych, jak np. rachunek bankowy, ale w przyszłości pojawią się tam również kredyty konsumenckie czy zakupy na raty. Aplikację Goodie, bo tak brzmi jej nazwa, pobrano już ponad milion razy, w tym blisko 790 tys. tylko w zeszłym roku. Za sukcesem bankowego start-upu stoją kobiety ubrane w niebieskie tiulowe spódnice i białe t-shirty, rozdające „kinderki” i zachęcające do pobrania aplikacji w 40 galeriach handlowych w Polsce. W kraju jest blisko 500 takich miejsc, a spółka celuje w te, gdzie jest 100 sklepów i więcej.

Wojciech Grudzień, prezes Goodie, zastanawia się, kiedy wyjść z
aplikacją zakupową za granicę. Zanim jednak to zrobi, chce urosnąć i okrzepnąć
w Polsce.
Zobacz więcej

EKSPANSJA ZAGRANICZNA:

Wojciech Grudzień, prezes Goodie, zastanawia się, kiedy wyjść z aplikacją zakupową za granicę. Zanim jednak to zrobi, chce urosnąć i okrzepnąć w Polsce. Fot. Marek Wiśniewski

— Jesteśmy platformą, która zachęca klientów do zakupów w ponad 1,2 tys. sklepach stacjonarnych, internetowych i restauracjach, prezentując im 2,5 tys. ofert rabatowych. Za pomocą naszej aplikacji tylko w sklepach internetowych klienci zrobili zakupy za kilkadziesiąt milionów złotych, a setki tysięcy złotych otrzymali z powrotem w ramach uruchomionej we wrześniu zeszłego roku oferty cashback. Z tej opcji aktywnie korzysta już 15 tys. użytkowników, a docelowo usługa ma objąć również sklepy stacjonarne — mówi Wojciech Grudzień, prezes Millennium Goodie.

W ciągu tego roku start-up chce zwiększyć o 0,5 mln liczbę pobrań aplikacji, galerii o 50, a zarejestrowanych kart lojalnościowych w aplikacji, których jest obecnie ponad 400 tys., o 300 tys. Planowana dynamika wzrostu nie jest tak wysoka jak w zeszłym roku, ponieważ spółka koncentruje się na rozbudowie oferty.

Morze pomysłów

W marcu w aplikacji pojawi się program lojalnościowy, polegający na zbieraniu pieczątek w food courtach — restauracjach i kawiarniach w centrach handlowych. Na początek z tego rozwiązania będą mogli korzystać klienci warszawskiej Arkadii. Nowe galerie będą pojawiały się tydzień po tygodniu. W przyszłości spółka ma ambicje wyjść z ofertą dla food courtów poza centra handlowe, np. do tzw. parków biznesowych. Innym pomysłem, do zrealizowania jeszcze w tym roku, jest grywalizacja. Chodzi o to, że spółka córka banku chce motywować klientów galerii handlowych do kupowania zadaniami i nagrodami, np. zrób zakupy w kilku sklepach i zgarnij bon podarunkowy. Kolejną zachętą, którą planuje uruchomić bankowy start-up, jest wirtualna przechowalnia paragonów fiskalnych z funkcjąprzypominania o kończącej się gwarancji kupionych produktów. W ramach możliwości, jakie daje dyrektywa płatnicza PSD2, Goodie planuje także zadebiutować z własną kartą płatniczą, podłączoną do rachunków w różnych bankach. Jej właściciel decydowałby przy zakupach, z którego konta pobiera pieniądze.

036950dd-4556-4e30-aabc-314ab0b280bd
Frankowicze kontra banki
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
Frankowicze kontra banki
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany co dwa tygodnie
Kamil Zatoński
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Komu się to opłaca?

Najprościej mówiąc — wszystkim. Obecnie korzyści czerpią sklepy i klienci. Goodie zarabia na pośrednictwie, ale swoją prowizję na razie oddaje klientom.

— Zbudowaliśmy już skalę, a coraz więcej partnerów biznesowych wchodzi z nami we współpracę. Naszym celem jest stać się aplikacją jednoznacznie kojarzącą się z niepowtarzalnymi okazjami — dodaje prezes Millennium Goodie.

Bank Millennium obsługuje ponad 1,8 mln aktywnych klientów detalicznych i ma około 5-procentowy udział w rynku. Zaledwie w około 10 proc. pokrywają się oni z użytkownikami aplikacji Goodie.

OKIEM ANALITYKA

Aplikacja z korzyścią w tle

ANDRZEJ POWIERŻA, analityk DM Citi Handlowy

Rolą bezpłatnych aplikacji jest pozyskiwanie informacji na temat zwyczajów zakupowych potencjalnych klientów banków. Informacje te są przydatne przy ocenie ryzyka kredytowego osoby spoza banku i ułatwiają przeprowadzenie scoringu. Jeżeli dodamy do tego możliwości wynikające z PSD2, to Millennium będzie mogło ocenić ryzyko kredytowe klientów Goodie nie gorzej niż swoich. Pozyska nie tylko osoby, które są aktywnymi klientami, lecz będzie także blisko w chwili dokonywania przez nich zakupów, kiedy mogą potrzebować finansowania. Bank będzie mógł zaoferować im właściwy produkt we właściwym miejscu i po atrakcyjnej cenie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu