Czytasz dzięki

Millennium optymistycznie patrzy w przyszłość

opublikowano: 23-07-2020, 11:09

Od stycznia do czerwca bank zarobił o 79 proc. mniej niż przed rokiem. Na wynik wpłynęły koszty integracji i rezerwy nadzwyczajne.

72 mln zł, czyli o 79 proc. mniej niż rok wcześniej — tyle zarobiła grupa banku Millennium od stycznia do czerwca 2020 r (zysk netto za II kw. 2020 wyniósł 54 mln zł). Bank informuje w komunikacie, że zeszły miesiąc przyniósł znaczące ożywienie wolumenów biznesowych, zwłaszcza w segmencie detalicznym, a cały II kw. — rekordową sprzedaż kredytów hipotecznych.

Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium
Zobacz więcej

Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium Fot: Marek Wiśniewski, "Puls Biznesu"

Przychody operacyjne wzrosły o 14 proc. r/r. Wynik odsetkowy wzrósł o 23 proc. r/r, a prowizyjny o 10 proc. r/r. Koszty operacyjne wzrost o 21 proc. r/r bez kosztów integracji.

Wynik był pod wpływem kosztów integracji oraz rezerw na ryzyko prawne. Integracja z Euro Bankiem kosztowała Millennium 35 mln zł, a synergie wynikające z połączenia: 62 mln zł. Ponadto Bank zawiązał rezerwy nadzwyczajne w wysokości 168 mln zł na ryzyko prawne walutowych kredytów hipotecznych, 69 mln zł – na ryzyko koronawirusowe, 60 mln zł – na zwrot opłat od spłaconych przed terminem kredytów konsumpcyjnych.

„Perspektywy makroekonomiczne na kolejne miesiące są jednak lepsze, niż wydawało się w momencie publikacji wyników za poprzedni kwartał. W kolejnych miesiącach pozytywnie oceniam szanse na rozwój bankowości korporacyjnej, m.in. ze względu na brak zagrożenia związanego z ryzykiem portfela kredytów oraz fakt, że w bankowości detalicznej wyraźnie wracamy do wolumenów sprzedaży sprzed koronawirusa. Zaobserwowaliśmy również dynamiczny wzrost bankowości elektronicznej, m.in. 30 proc. roczny wzrost w bankowości mobilnej oraz wysoki udział kanałów elektronicznych w sprzedaży” – mówi Joao Bras Jorge, prezes Millennium.

 

Frankowicze kontra banki
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
×
Frankowicze kontra banki
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany co dwa tygodnie
Kamil Zatoński
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane