Miller: Konkurencja kluczowa dla finansowania służby zdrowia

Informacyjna Agencja Radiowa Polskiego Radia
opublikowano: 18-11-2005, 10:45

Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Jerzy Miller zgadza się z wizją naprawy służby zdrowia ministra Zbigniewa Religi. Miller stwierdził w "Sygnałach Dnia", że docelowo - tak jak proponuje Religa - w kraju powinno działać kilka ogólnopolskich funduszy. Jak podkreślił prezes NFZ - funduszy konkurujących ze sobą.

Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Jerzy Miller zgadza się z wizją naprawy służby zdrowia ministra Zbigniewa Religi. Miller stwierdził w "Sygnałach Dnia", że docelowo - tak jak proponuje Religa - w kraju powinno działać kilka ogólnopolskich funduszy. Jak podkreślił prezes NFZ - funduszy konkurujących ze sobą.

Zdaniem Jerzego Millera, konkurencja jest tu kluczowa. Szef NFZ przypomniał, że w obecnej sytuacji - gdy fundusz jest monopolistą - niesłychanie trudno na przykład orzec, czy pracuje dobrze, bo nie ma z czym go porównać. Jerzy Miller zapowiedział też, że Fundusz będzie ściśle współpracował z Ministerstwem Zdrowia przy wprowadzaniu nowych pomysłów i przy wyliczaniu towarzyszących im kosztów.

Odnosząc się do sytuacji finansowej NFZ, Miller powiedział, że w tym roku służba zdrowia dostanie 10 procent więcej pieniędzy niż w zeszłym, co - jak zaznaczył - trzeba docenić, bo wzrost gospodarczy jest niższy niż 10 procent.

Jerzy Miller postuluje też zmiany w sposobie naliczania składek, jakie płaci budżet państwa za na przykład rolników czy bezrobotnych. Szef NFZ wyjasnił, że podstawą do naliczania składki za rolników są ceny żyta. Tylko z powodu ich spadku, NFZ w przyszłym roku dostanie od budżetu 600 milionów złotych mniej z tytułu składdek za rolników - podkreślił Miller.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Informacyjna Agencja Radiowa Polskiego Radia

Polecane