Minister Emilewicz już nie słodzi biznesowi

opublikowano: 25-03-2020, 20:07

Jadwiga Emilewicz, minister rozwoju, niedawno zapewniała, że tzw. podatek cukrowy zostanie znacznie opóźniony. Jednak zapomniała o tamtych deklaracjach.

„Niektóre zmiany w prawie podatkowym zostaną odsunięte w czasie. Uzgodniliśmy z Ministerstwem Zdrowia, że podatek cukrowy wejdzie w życie na koniec roku” - mówiła 12 marca 2020 r. w wywiadzie dla „PB” minister Jadwiga Emilewicz (CZYTAJ>>Więcej pieniędzy, mniej przepisów). Podkreśliła wtedy, że opóźnienie tego podatku ma na celu ograniczenie obciążeń przedsiębiorców w czasie zmagań z epidemią koronawirusa.

W środę 25 marca, czyli dwa tygodnie później, pani minister zdaje się zapomniała o tamtych swoich zapewnieniach korzystnych dla przedsiębiorców.

Podczas środowej telekonferencji z przedstawicielami branży spożywczej (w temacie tzw. tarczy antykryzysowej) minister Emilewicz stwierdziła, że nic się nie zmieniło w zakresie daty wejścia w życie tzw. podatku cukrowego i zacznie on obowiązywać zgodnie z planem czyli od 1 lipca 2020 r. Przedstawicielom branży zasugerowała negocjacje z ...Ministerstwem Zdrowia.

Rządową ustawę o tzw. podatku od cukru Sejm uchwalił 14 lutego 2020 r. Senat ustawę odrzucił w całości 13 marca (większością głosów opozycji). Wróciła ona do Sejmu i aktualnie oczekuje na stanowisko posłów wobec decyzji senatorów.

Danina od napojów słodzonych ma być podzielona na dwie części: stałą i zmienną. Opłata stała to 50 gr za litr napoju z dodatkiem cukru lub substancji słodzącej, dodatek 10 gr za litr napoju z dodatkiem substancji aktywnej (kofeina  lub tauryna). Natomiast część zmienna to 5 gr za każdy gram cukru powyżej 5 gr/100 ml – w przeliczeniu na litr napoju. 

Rząd uważa, że taki podatek jest konieczny dla zniechęcenia obywateli do kupowania niezdrowych napojów słodzonych.

Natomiast przedstawiciele branży rwą włosy z głów i alarmują, że ten podatek doprowadzi tylko do znacznego wzrostu cen napojów  i bankructwa rodzimych producentów napojów.
 
 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jarosław Królak

Polecane