Czytasz dzięki

Emilewicz: rząd przyjął projekt tzw. "Tarczy antykryzysowej"

  • PAP
opublikowano: 26-03-2020, 09:17
aktualizacja: 26-03-2020, 10:33

Projekt tzw. Tarczy antykryzysowej został przyjęty przez rząd, wysłany do Sejmy i Rady Dialogu Społecznego - poinformowała w czwartek minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. Celem Tarczy jest zmniejszenie negatywnego wpływu epidemii koronawirusa na polską gospodarkę.

Tarcza to zestaw kilku projektów ustaw przygotowanych m.in. przez resort rozwoju, finansów i Ministrostwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Według resortu rozwoju jej wartość to co najmniej 10 proc. polskiego PKB.

Jadwiga Emilewicz
Wyświetl galerię [1/2]

Jadwiga Emilewicz fot. Wojciech Kozioł/Forum

O szczegółach Tarczy Antykryzysowej czytaj też TUTAJ>>Rząd nie da firmom ulg w podatkach

"Projekt Tarczy został przyjęty, wysłany do Sejmy i Rady Dialogu Społecznego" - powiedziała Emilewicz w czwartek w TOK FM na pytanie, czy rząd przyjął tarczę. "Dziś mamy też ciąg dalszy konsultacji z opozycją" - dodała.

Emilewicz podtrzymała też wcześniejsze zapowiedzi rządu, że projekt "Tarczy antykryzysowej" ma wejść w życie od pierwszego kwietnia tego roku.

Minister zapewniła, że rozwiązania zawarte w projektach zmian ustaw przewidują, że jeżeli przedsiębiorcy czy osoby prowadzące działalność gospodarczą zdecydują się, aby przez trzy miesiące nie płacić składek na ZUS, to zobowiązania, które powinni zapłacić, i tak zostaną dopisane do składki emerytalnej.

"Składki są dopisywane na rachunkach. (...) Ubytek z tego tytułu nie będzie odczuwalny w przyszłości w świadczeniach emerytalnych" - powiedziała Emilewicz.

Dodała, że w rozwiązaniach chroniących przedsiębiorców uwzględniono również tych, którzy rozliczają się w formie karty podatkowej, czyli takiej, która zakłada stałą kwotę płaconego podatku w każdym miesiącu. "Przy karcie podatkowej (...) dla tych państwa, jeśli im przychody spadły, wówczas mogą skorzystać (...) ze świadczenia w wysokości połowy minimalnego wynagrodzenia. Będzie to rodzaj zapomogi w wysokości około 1300 zł" - wyjaśniła. Dodała, że z karty podatkowej korzystają głównie taksówkarze.

Jak zapowiadał wcześniej rząd, Tarcza będzie oddziaływała na pięć filarów. Pierwszy dotyczy bezpieczeństwa pracowników, drugi finansowania firm, trzeci - ochrony zdrowia, czwarty - wzmocnienia systemu finansowego, a piąty - programu inwestycji publicznych.

"Tarcza antykryzysowa" ma być odpowiedzią rządu na szerzącą się epidemię koronawirusa, pozwolić m.in. pracownikom i firmom przetrwać najtrudniejszy czas. Zakłada ona m.in.: pokrycie przez państwo składek na ZUS przez 3 miesiące dla firm; dopłaty do wynagrodzeń; odroczenia w płatności podatku CIT; przedłużenie bankowych kredytów obrotowych dla firm.

Szacunkowa wartość pakietu to ok. 212 mld zł, czyli ok. 10 proc. polskiego PKB. 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane