Mistrz obligacji zakłada własne TFI

  • Jagoda Fryc
opublikowano: 04-01-2016, 22:00

Inwestorzy wycenili umiejętności Arkadiusza Bogusza na ponad 80 mln zł. Apetyt jednak rośnie w miarę jedzenia, więc ekspert sięga po dokładkę.

Dla zarządzających prywatny projekt to szansa na sprawdzenie wartości nazwiska i umiejętności. Okazuje się, że talent Arkadiusza Bogusza, trzykrotnie nagradzanego przez „Puls Biznesu”, tytułem „mistrza obligacji” (najlepszego zarządzającego w kategorii), inwestorzy wycenili niezwykle wysoko. Specjalista, który po latach pracy w Ipopemie zdecydował się spróbować sił w autorskich funduszach schowanych pod dachem Opti TFI, w pierwszych emisjach pozyskał ponad 80 mln zł, czego pozazdrościć mu może niejeden zarządzający. Teraz idzie o krok dalej, w kierunku własnego TFI o nazwie Baltic Capital.

GWIAZDA:
GWIAZDA:
Arkadiusz Bogusz zęby zjadł na inwestowaniu w obligacje. Jako zarządzający funduszami dłużnymi był wielokrotnie wyróżniany przez „Puls Biznesu” za najlepsze wyniki w 2008, 2010 i 2013 r.
Marek Wiśniewski

— Po uruchomieniu Macro FIZ i Global Bond FIZ, które spotkały się z ciepłym przyjęciem inwestorów, naturalnym krokiem był pomysł utworzenia TFI. Pomimo trudnych warunków rynkowych udało się nam wypracować atrakcyjne stopy zwrotu w stosunku do lokat. Chcemy pokazać inwestorom, którzy nam zaufali, że projekt autorskich funduszy traktujemy na poważnie i ma on charakter długoterminowy— mówi Arkadiusz Bogusz. Przez niespełna rok obie strategie, których celem jest osiąganie absolutnej stopy zwrotu, przyniosły po około 3 proc. zysku.

Wspólnikiem Arkadiusza Bogusza jest Michał Rabiej, który również odszedł z Ipopemy i dołączył do niego w maju 2015 r. Zarządzający nie są jednak w swoim pomyśle odosobnieni. Na własne TFI skusili się Rafał Brzoska, główny akcjonariusz Integera.pl, oraz Adam Drozdowski, były zarządzający m.in. w Pioneerze i AXA TFI. Podobną unię personalną zawiązali Grzegorz Witkowski, były członek zarządu Trigona, i Dominik Libicki, który niegdyś kierował Cyfrowym Polsatem. Arkadiusz Bogusz nie obawia się jednak rosnącej konkurencji.

— Zdajemy sobie sprawę, że w ostatnim czasie powstaje sporo nowych autorskich projektów, jednak uważamy, że nadal jest zapotrzebowanie klientów na unikalne strategie przynoszące stabilne stopy zwrotu w zmiennym otoczeniu rynkowym — przekonuje Arkadiusz Bogusz.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jagoda Fryc

Polecane