Największa grupa mleczarska w Polsce, która w 2020 r. zwiększyła przychody z 5,2 mld zł do 5,5 mld zł, nie spoczywa na laurach.
- Nasza firma dynamicznie się rozwija, co jest możliwe m.in. dzięki inwestycjom w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej, na które w 2020 r., mimo pandemii, przeznaczyliśmy 100 mln zł. W tym roku realizujemy kolejne inwestycje. Obecnie powstaje fabryka serów oraz największy magazyn logistyczny w mleczarstwie, o powierzchni 1 hektara – mówi Adrianna Sapińska, rzeczniczka Mlekovity.
Nie chce ujawniać szczegółów najnowszych projektów. Z informacji „PB” wynika jednak, że koncern zamierza rozbudować zakład w Wysokiem Mazowieckiem, gdzie znajduje się także jego centrala. Ma powstać fabryka UHT wyposażona w urządzenia do przerobu półproduktów powstałych w procesie odwirowania mleka. Projekt jest wart 260 mln zł, a Mlekovita deklaruje utworzenie 50 miejsc pracy i ubiega się o rządowy grant na inwestycję o kluczowym znaczeniu dla gospodarki. Ma szansę nawet na 27 mln zł, o ile dostanie zgodę międzyresortowego zespołu i podpisze umowę z Ministerstwem Rozwoju, Pracy i Technologii.
Firma korzystała już z programu wspierania kluczowych inwestycji. W kwietniu 2015 r. jako pierwsza polska spółka otrzymała 30,4 mln zł na projekt wart 380 mln zł, tworzący 153 miejsca pracy, również w Wysokiem Mazowieckiem.
Polskie firmy, które dostały granty
| Nazwa | Wartość inwestycji (mln zł) | Miejsca pracy | Lokalizacja | Wysokość grantu (mln zł) |
| SM Mlekovita | 380 | 153 | Wysokie Mazowieckie | 30,4 |
| SM Mlekpol | 380 | 160 | Mrągowo | 36,7 |
| Tanne* | 589,6 | 910 | Suwałki | 57,1 |
| JCommerce | 1,02 | 95 | Katowice | 1,15 |
| Erkado Radom | 34 | 30 | Radom | 2,14 |
| *spółka należąca do Forte | Źródło: „PB” |
W ubiegłym roku Mlekovita rozpoczęła produkcję batoników twarogowych w Pilicy oraz mleka zagęszczonego w tubkach i masy krówkowej w Świeciu. Od jesieni 2020 r. ma dwa sklepy internetowe: sba.com.pl z artykułami o dużej zawartości białka oraz mlekovitka.pl z produktami mleczarskimi swojej marki, artykułami spożywczymi i przemysłowymi.
Firma chce być też bardziej ekologiczna. Zmniejszyła gramaturę plastiku w opakowaniach i zmieniła etykiety, dzięki czemu w ubiegłym roku zredukowała wykorzystanie tworzyw sztucznych o 100 tys. kg. W tym roku planuje cięcie o 50 tys. kg.