MMA liczy na fanów jakościowych alkoholi

opublikowano: 22-05-2019, 22:00

Rodzinna firma produkująca wódki i nalewki kraftowe prowadzi zbiórkę crowdfundingową na Beesfund.com. Wsparła ją m.in. Magda Gessler.

Polacy zmieniają swoje zwyczaje dotyczące spożywania alkoholu. Poszukują nowych smaków i coraz częściej sięgają po trunki marki premium. Jak wynika z badań Nielsena, udział segmentu premium w całej kategorii alkoholi wzrósł w ubiegłym roku aż o 9,4 proc.

Tę rosnącą świadomość klientów, która ma odzwierciedlenie choćby w trwającej w ostatnich latach piwnej rewolucji, postanowiła wykorzystać Mazurska Manufaktura Alkoholi (MMA) — mała, rodzinna firma ze Szczytna, mająca siedzibę w historycznym browarze założonym w 1898 r. Jesienią 2016 r. spółkę przejął Jakub Gromek i w ciągu dwóch lat przeprowadził gruntowną restrukturyzację. Jej efektem jest m.in. szersza oferta wyrobów — w maju spółka rozpoczęła produkcję wódek i nalewek kraftowych.

Firma postanowiła powtórzyć sukces działających na konkurencyjnym rynku browarów rzemieślniczych. W tym celu rozpoczęła współpracę z platformą Beesfund.com. Na niej od kwietnia trwa kampania crowdfundingowa — w ramach finansowania społecznościowego MMA chce pozyskać 4 mln zł, co stanowi 12,5 proc. akcji firmy. Spółka wyemitowała niemal 143 tys. akcji, każda po 29,75 zł.

— Zebrany kapitał chcemy przeznaczyć na rozwój gamy wódek kraftowych, doposażenie i rozwój zakładu oraz dokończenie certyfikacji jakościowej IFS. Celem emisji jest też zbudowanie wokół marki sieci ambasadorów — miłośników dobrych, jakościowych alkoholi — mówi Jakub Gromek.

Jak dotąd MMA zebrała ponad 730 tys. zł. Wśród inwestorów pojawiła się ceniona polska restauratorka Magda Gessler, która nabyła akcje o wartości 400 tys. zł i zaangażowała się w promocję emisji. Zdaniem Jakuba Gromka główną zachętą dla inwestorów jest to, że MMA nie jest debiutantem w branży, ale dobrze prosperującą firmą.

— Nasza sprzedaż w 2018 r. w stosunku do 2017 r. wzrosła z 178 tys. do 477 tys. butelek. W 2019 r. przewidujemy ponad 2 mln sprzedanych butelek. Co więcej, dzięki restrukturyzacji zakładu możliwości produkcyjne przy pracy na jedną zmianę ocenia się na 12,5 mln butelek, co daje ogromne możliwości wzrostu — mówi Jakub Gromek.

Zbiórka na Beesfund.com będzie trwała do końca maja. Długofalowym celem MMA jest uzyskanie 1 proc. udziałów wartościowych w dwóch kategoriach rynku: wódki oraz likiery, nalewki i smakowe napoje spirytusowe. W ciągu pięciu lat firma chce wejść na NewConnect lub GPW.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu