Mniej, ale ładniej

Auto do floty: Skoda Rapid Spaceback

Skoda Rapid. Dotychczas dostępna jako liftback – połączenie sedana i hatchbacka, teraz dostępna również jako sportback – coś między kombi a hatchbackiem. Nie wiemy, co Skoda ma z tymi połączeniami, ale wiemy, że ta nowość to propozycja raczej dla młodych, których nie stać na Golfa, niż dla firm. No bo jaka firma wybierze krótsze o 18 cm auto z mniejszym bagażnikiem, które kosztuje tyle samo, co większy odpowiednik, a ma tylko ciut lepszą prezencję?

Auto do floty: Skoda Rapid Spaceback
Zobacz więcej

Auto do floty: Skoda Rapid Spaceback

Warto kupić, bo…

Rapid Spaceback jest ładniejszy niż jego większa siostra – Rapid Liftback. Jeśli cenisz skody, nie zawiedziesz się. Spaceback oferuje najwięcej w swoim segmencie miejsca na tylnej kanapie.

Miejsce

Bagażnik Skody Rapid Spaceback ma 415 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy – 1380 litrów.

Trzeba pamiętać, że…

Wersja „liftback” kosztuje tyle samo, a jest o 18 cm większa. Mimo wszystko to stosunkowo drogie auto… …choć plastiki we wnętrzu sugerują inaczej.

Czy wiesz, że…

Do Rapida Spacebacka możesz zamówić „ekologiczny” pakiet Green tec (nie dotyczy silników 12, MPI oraz 1,6 TDI z DSG). W jego skład wchodzą m.in.: system odzyskiwania energii podczas hamowania, funkcja startstop, opony o obniżonym oporze toczenia. W efekcie spada spalanie, ale rośnie cena. Pakiet kosztuje 1150 zł.

Jeśli zdecydujesz się na najtańszy w ofercie silnik (1,2 MPI), będziesz mógł zamówić do niego instalację gazową. Cena 3990 zł.

Obecnie trwa promocja na Rapida. Upust 4700 zł.

 

Wyposażenie

Active. Pakiet podstawowy. Dostępny ze wszystkimi silnikami. Ceny startują od 48 500 zł (1,2 MPI). Na pokładzie: sześć poduszek powietrznych (po dwie przednie, boczne i kurtynowe). Oczywiście ABS. Jest też ESP z kontrolą trakcji oraz „system pokolizyjny”, który automatycznie odblokowuje zamki, włącza oświetlenie wewnętrzne, światła awaryjne i odcina dopływ paliwa. Jeśli wybierzesz najmocniejszy w ofercie silnik (1,4 TSI), to standardem będą również tylne hamulce tarczowe. W pozostałych przypadkach tarcze tylko z przodu, a za hamowanie tylnej osi odpowiadają hamulce bębnowe. Na tylnej kanapie uchwyty Isofix. Do kompletu centralny zamek (ale nie zdalnie sterowany), elektrycznie sterowane szyby z przodu. Tył na korbę. Lusterka zewnętrze są regulowane ręcznie, tylna szyba podgrzewana. Jest też sygnalizacja dźwiękowa niezgaszonych świateł. Fotel kierowcy ma regulację wysokości, a kolumna kierownicy regulację w dwóch płaszczyznach. Oparcie tylnej kanapy jest składane i asymetrycznie dzielone. Przednie reflektory mają funkcję świateł do jazdy dziennej. Jest też podświetlenie bagażnika. Radia nie ma. Jest instalacja z czterema głośnikami z przodu. Wnętrze: czarno-szare. Zewnętrzne klamki i lusterka z czarnego plastiku, zderzaki w kolorze nadwozia, przyciemnione szyby i zestaw naprawczy w miejscu koła zapasowego. Jest i ciekawostka: w pokrywie wlewu paliwa ukryto skrobaczkę do szyb. Całość, razem ze skrobaczką, na 15-calowych stalowych kołach z kołpakami. Opony 185/60.

Ambition. Wersja droższa o 5200 zł (ceny od 53 700 zł). W zamian pakiet Active wzbogacony o: zdalne sterowanie centralnym zamkiem, klimatyzację manualną, elektryczne sterowanie lusterkami zewnętrznymi (są podgrzewane). Jest też komputer pokładowy, przedni podłokietnik ze schowkiem, schowek na okulary w podsufitce, kieszenie w oparciach przednich foteli, przednie reflektory przeciwmgłowe i lampki do czytania dla kierowcy i pasażera. Na dokładkę radioodtwarzacz z CD i MP3. Lusterka i zewnętrzne klamki w kolorze nadwozia. Koła stalowe. 16 cali. Kołpaki. Opony 185/60.

Elegance. Wersja najdroższa. Od poprzedniej droższa o 4800 zł (od podstawowej o 10 000 zł). Ceny startują od 58 500 zł. W zamian zestaw Ambition oraz: czujniki parkowania (z tylu), elektrycznie sterowane tylne szyby, tempomat, regulacja wysokości fotela pasażera. Jest też pakiet „bagażnikowy” (m.in. haczyki na torby, dodatkowa kieszeń w nadkolu). Nieco lepsze radio i dwa dodatkowe głośniki. Kierownica wielofunkcyjna. Trochę chromowanych wstawek i aluminiowe felgi 15-calowe. Opony 185/60.

Dopłaty*:

Lakier metalizowany/perłowy 1800 zł Koło zapasowe (zamiast zestawu naprawczego) 300 zł Instalacja gazowa (dla silnika 1,2 MPI) 3999 zł Hak holowniczy 1900 zł Alarm: (w pakiecie Acitve) 1500 zł (w pozostałych pakietach) 900 zł

*wybrane pozycje

Do Twojej floty wybraliśmy…

Skodę Rapid Spaceback z 90-konnym silnikiem diesla (1,6 TDI) i wyposażeniem Ambition za 65 700 zł.

Zdecydowaliśmy się na 90-konnego diesla z dwóch powodów. 75-konny silnik benzynowy jest za słaby. 85-konny niby mógłby być, ale nie ufamy motorowi 1,2 TSI (z tego samego powodu odpada jednostka 105-konna). Silnik 1.4 TSI (122 KM) występuje wyłącznie w konfiguracji z skrzynią DSG. Czyni to z niego drogą propozycję. Pozostała sprawdzona konstrukcja TDI i na taką stawiamy. Proponujemy „środkowy” pakiet wyposażenia. Jest droższy od najtańszego o 5200 zł. To dobra cena jak na to, co otrzymujemy w zamian. Zdajemy sobie sprawę, że firmy – jeśli zdecydują się na Rapida – wybiorą wersję Liftback. Jest w tej samej cenie, a bagażnik większy o ponad 120 l. Jeśli jednak od dodatkowej przestrzeni bagażowej ważniejszy jest dla ciebie zgrabniejszy kształt, wybierz Spacebacka. Na kombi poczekamy. Długo. Niewykluczone, że nigdy nie powstanie Rapid w tej wersji nadwoziowej. Na razie firma nic o tym nie mówi.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 65 700 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

1241,54 zł – mBank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 6,48 proc.

1241,63 zł – Multibank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 6,48 proc.

1293,24 zł – BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 miesięcy raty równe. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl. W leasingu (miesięczna rata):

929,00 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 13,8 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata):

686,00 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 43,1 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

Importer poleca***

Leasing (rata miesięczna): 1023 zł

20 proc. wkładu własnego, 48 miesięcy Kontrakt – Skoda kredyt niskich rat (rata miesięczna): 913 zł

20 proc. wkładu własnego, 48 miesięcy. Trzy możliwości zakończenia kontraktu: zwrot auta, spłata w ratach (w tym przypadku kwoty 21 944 zł) lub spłata jednorazowa. Roczny limit przebiegu – 20 tys. km.

Podobne**

Peugeot 308 HDi 92 KM, Access 70 300 zł VW Golf 1,6 TDI 90KM, trendline 71 690 zł Kia Cee’d 1,5 CRDi 90KM M 64 990 zł

*Symulacja nie jest ofertą handlową; **Auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzaju nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów). W sprzedaży od 2013 r. ***Volkswagen Bank

Silnik benzynowy

1,2 MPI. Trzycylindrowy, rzędowy. Dostępny wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1198 ccm moc 75 KM maksymalny moment obrotowy (przy 3,75 tys. obr./min) 112 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,9 s prędkość maksymalna 175 km/h spalanie: w mieście 8,0 l/100 km poza miastem 4,5 l/100 km

1,2 TSI. Czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1197 ccm moc 105 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,55-4,100 tys. obr./min) 175 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,3 s prędkość maksymalna 195 km/h spalanie: w mieście 6,9 l/100 km poza miastem 4,6 l/100 km

1,4 TSI. Czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany. Dostępny wyłącznie z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG. Napęd na przednią oś.

poj. 1390 ccm moc 122 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,5-4,0 tys. obr./min) 200 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,5 s prędkość maksymalna 206 km/h spalanie: w mieście 7,4 l/100 km poza miastem 4,8 l/100 km

 

Silnik Diesla

1,6 TDI. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny z 5-biegową przekładnią manualną lub dwusprzęgłową automatyczną skrzynią DSG. Napęd na przednią oś.

poj. 1598 ccm moc 90 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,5-2,5 tys. obr./min) 230 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,0 s prędkość maksymalna 184 km/h z DSG 184 km/h spalanie: w mieście 5,6 l/100 km z DSG 5,6 l/100 km poza miastem 3,7 l/100 km z DSG 3,9 l/100 km

1,6 TDI. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 5-biegową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1598 ccm moc 105 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,5-2,5 tys. obr./min) 250 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,4 s prędkość maksymalna 190 km/h spalanie: w mieście 5,6 l/100 km poza miastem 3,7 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Mniej, ale ładniej