Mniej sprzedawców BusinessObjects

Kamil Kosiński
opublikowano: 16-09-2009, 00:00

Zmaleje liczba partnerów wdrożeniowych oprogramowania business intelligence firmy SAP. Na razie jest trochę zamętu.

Zmaleje liczba partnerów wdrożeniowych oprogramowania business intelligence firmy SAP. Na razie jest trochę zamętu.

Firma SAP przedstawiła nowy program partnerski, który jest podstawą współpracy niemieckiego domu software’owego z firmami wdrożeniowymi na całym świecie, w tym w Polsce. Główną zmianą jest rozszerzenie zasięgu programu partnerskiego o firmy zajmujące się sprzedażą i wdrożeniami oprogramowania wywodzącego się z BusinessObjects, producenta aplikacji business intelligence przejętego przez SAP w 2008 r.

Ale firmy wdrażające aplikacje analityczne BusinessObjects nie palą się do podpisywania nowych umów partnerskich.

— Raczej nie podpiszemy nowej umowy. To dość złożony problem. Niezbyt komfortowo czujemy się w układzie bezpośrednio z SAP — mówi wymijająco Zbigniew Finfando, prezes BSSG.

Nie on jeden jest w rozterce. Chociaż dotychczasowe umowy wygasają z końcem 2009 r., nowe podpisało tylko 17 z 29 polskich partnerów BusinessObjects. Z nieoficjalnych informacji wynika, że w nowych kontraktach progi poszczególnych poziomów partnerstwa ustawione są w taki sposób, że firmom, które nie wdrażają innych modułów SAP, dalsza sprzedaż samego BusinessObjects przestaje się opłacać.

— SAP jako system ERP nas w ogóle nie interesuje. Ale nie zakładamy, że nowej umowy nie podpiszemy. Liczymy na to, że część z jej zapisów uda się zmienić — zaznacza Tomasz Mierzwa, prezes BusinessVision.

Ta firma problemy ze sprzedażą nowych licencji ma od końca 2008 r. Wtedy bowiem wygasła jej umowa partnerska z BusinessObjects, a nowej — z SAP — nie udało się podpisać.

— Przez pół roku SAP nie był w stanie zaproponować nam żadnej umowy. Dopiero ostatnio przedstawił propozycję, ale trudną do zaakceptowania. Na jednym ze spotkań usłyszeliśmy zaś wprost, że SAP dąży do ograniczenia liczby partnerów — mówi Tomasz Mierzwa.

Przedstawiciele SAP nie ukrywają, że taki jest plan. W 2008 r. podobny manewr przeprowadzili wśród firm wdrażających tradycyjne produkty firmy.

— Taka koncentracja współpracy z najlepszymi firmami przyniosła wzrost obrotów w sprzedaży pośredniej o 80 proc. rok do roku. Mamy więc dobre doświadczenia. W najbliższych miesiącach planujemy spotykać się z partnerami BusinessObjects i decydować, jaki kształt tej części kanału partnerskiego będzie najlepszy dla nas i dla nich — informuje Ewa Kwiecień z SAP Polska.

Kamil Kosiński

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu