Mobilizacja w sektorze publicznym

MK, NBP
opublikowano: 08-05-2009, 00:00

Instytucje publiczne posługują się niestandardowymi, pisanymi na zamówienie systemami informatycznymi, które wymagają gruntownych przeróbek.

Instytucje publiczne posługują się niestandardowymi, pisanymi na zamówienie systemami informatycznymi, które wymagają gruntownych przeróbek.

Administracja publiczna nadal oczekuje na wyraźną decyzję w sprawie rozpoczęcia technicznych przygotowań do wdrożenia euro jako waluty narodowej. Ale już dziś można przewidzieć, w jakim kierunku będą podążać działania.

Systemy informatyczne, które wspomagają pracę polskiego sektora administracji publicznej, będą wymagały wprowadzenia licznych przeróbek dostosowawczych. Nie będzie to prostym przedsięwzięciem z uwagi na to, że systemy te zostały napisane na specjalne zamówienie konkretnych instytucji publicznych, takich jak US, ZUS, KRUS, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Urząd Celny czy Ministerstwo Finansów.

Proces adaptacji systemów w administracji będzie dotyczył głównie zmian w deklaracjach podatkowych PIT, CIT, VAT, deklaracjach celnych, formularzy przekazywanych przez ubezpieczonych do ZUS i KRUS, obsługi wypłat emerytur, przewalutowania składek i obciążeń podatkowych.

Specyfiką systemów informatycznych dedykowanych dla sektora publicznego jest ich niestandardowość. Dlatego instytucje publiczne, kierując się ograniczeniem kosztów, mogą zdecydować się na implementację nowych, bardziej elastycznych rozwiązań.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK, NBP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu