Mobilny przewodnik po zabytkach i… usługach

opublikowano: 14-05-2013, 00:00

Pomysł na biznes: Promocja lokalnej przedsiębiorczości i przewodnik turystyczny w jednym. W budowę StreetMobile włączani są samorządowcy

Mobilne miasto, po którym można się sprawnie poruszać, korzystając z informacji dostępnych w telefonie — dla wielu miejscowości w Polsce to wciąż pieśń przyszłości. Ale odwrotu nie ma, zmiany wymuszają sami użytkownicy nowych technologii. Kierunek tej ewolucji dostrzegają też przedsiębiorcy, w końcu teraz jest dobry czas, by budować bazę, na której niedługo będzie można zarabiać.

Zobacz więcej

Zwiedzać i kupować z telefonem — firma Media Mobile rozwija aplikację StreetMobile z bazą zabytków i rabatów lokalnych przedsiębiorców. Narzędzie będzie najpierw rozwijane w Polsce, ale już niedługo — jak zapewnia Łukasz Sobieraj, wiceprezes spółki — ma być wyprowadzane również na Europę. [FOT. MW]

Wśród tych, którzy rozpoczynają rywalizację o nową niszę, są twórcy Polskiej Aplikacji Turystycznej StreetMobile, dostępnej przez stronę internetową, na smartfonach z systemem Android i w iPhone’ach. Po zainstalowaniu jej użytkownik otrzymuje dostęp do budowanej obecnie bazy ciekawych miejsc, zabytków, muzeów, galerii sztuki, teatrów itp., a także do promocyjnych ofert lokalnego biznesu, głównie firm z sektora MSP.

Mobilny pomnik

StreetMobile jest rozwijana przy wsparciu urzędów marszałkowskich czy urzędów miast. To z jednej strony sposób na popularyzację narzędzia, z drugiej gwarancja dostępu do wiarygodnych i aktualnych informacji o mieście.

— Ponieważ zależało nam na pozyskaniu jednostek samorządowych do współpracy, udostępniliśmy im aplikację bezpłatnie. Darmowy dostęp do niej mają również wszelkiego rodzaju instytucje i ośrodki kulturalno-oświatowe — mówi Łukasz Sobieraj, wiceprezes spółki Media Mobile, rozwijającej aplikację.

Firma chce rozbudowywać swój projekt, zapraszając do współpracy również krajowe organizacje turystyczne. Otrzymała już z ramienia Polskiej Organizacji Turystycznej rekomendację współpracy i zapewnienie merytorycznego wsparcia. Uznano, że StreetMobile może się przyczynić do popularyzacji informacji o atrakcjach turystycznych i obiektach użyteczności publicznej w Polsce.

Aplikacja jest wprawdzie w fazie rozbudowywania bazy, ale już teraz zasięgiem obejmuje ok. 50 miejscowości. Plan zakłada stworzenie narzędzia o charakterze ogólnopolskim, i — w miarę możliwości — wyjścia z nim na całą Europę.

Po stronie biznesu

StreetMobile została również oddane w ręce przedsiębiorców, którzy mogą bezpłatnie pozostawić w jej obrębie swoją firmową wizytówkę, ze wskazaniem na mapie swojej lokalizacji. Biznes został podzielony na kilka kategorii, w tym gastronomia, sport i rekreacja, uroda, zdrowie, finanse, zakupy, transport i oczywiście noclegi. W końcu turysta jest także idealnym konsumentem.

W wersji płatnej przedsiębiorcy mogą dodać własne oferty promocyjne, samodzielnie ustalając zakres rabatu, ilość promocji i czas ich trwania. Bez narzucania na firmy formalnych ograniczeń. Rozliczenie z właścicielem StreetMobile odbywa się w systemie abonamentowym (rocznym lub półrocznym) — takim modelem biznesowym firma chce wzmocnić swoją pozycję względem popularnych serwisów zakupów grupowych.

— Przez dwa miesiące, w Warszawie i w Olsztynie, prowadzone były testy sprzedażowe. Siłami tylko jednego zaangażowanego w nie handlowca sprzedaliśmyok. 70 pakietów. Zainteresowane nimi były także firmy świadczące usługi medyczne, salony urody czy nawet myjnie samochodowe — wylicza Łukasz Sobieraj.

W tym roku firma skoncentruje się na pozyskiwaniu klientów dla aplikacji, rozbudowie merytorycznej zawartości serwisu oraz zacieśnianiu współpracy z samorządowcami. Obecnie prowadzone są też rozmowy z partnerami branżowymi i potencjalnymi inwestorami. Jak zapewnia Łukasz Sobieraj, pozyskanie ich zainteresowania otworzyłoby furtkę do zwiększenia zasięgu aplikacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu