We wtorek na NewConnect zadebiutowały akcje Woodpeckera. Na otwarciu kurs akcji spółki wzrósł o 28,3 proc. do 15,4 zł. Po kwadransie od otwarcia kurs nadal utrzymuje około 20 proc. zwyżkę.
W czerwcu w ramach oferty publicznej akcjonariusze Woodpeckera sprzedali akcje spółki o łącznej wartości 11 mln zł. 91 proc. akcji trafiło do transzy dużych inwestorów, a pozostałe zostały przydzielone w transzy małych inwestorów, w której stopa redukcji wyniosła 56,07 proc.
Woodpecker to wrocławska spółka technologiczna oferująca aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży. Działające w modelu Software as a Service (SaaS) rozwiązanie ułatwia pozyskiwanie firmom nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Z aplikacji stworzonej przez spółkę korzysta obecnie ponad 3 tys. firm z 70 krajów na całym świecie, w tym prawie połowa to klienci z USA.
W 2020 r. Woodpecker zwiększyła przychody do 10 mln zł z 7,8 mln zł rok wcześniej. Zysk netto w tym czasie wzrósł do 0,85 mln zł z 0,34 mln zł. Prognoza na ten rok zakłada 13,6 mln zł przychodów i blisko 2,5 mln zł zysku.