Moda na zdrowy styl życia ożywia rynek

Renata Zawadzka
opublikowano: 1998-11-13 00:00

Moda na zdrowy styl życia ożywia rynek

Narodowe Stowarzyszenie Sprawności Fizycznej powstało cztery lata temu. W tym samym czasie zorganizowano pierwszy Konkurs Miss Fitness. W tym roku tradycyjnie goszczący tę imprezę warszawski Teatr na Woli okazał się za mały, by pomieścić wszystkich sympatyków ruchu fitness. Dynamicznie rośnie także zainteresowanie produktami pomagającymi w utrzymaniu dobrej kondycji.

Jarosław Lichodziejewski dyrektor marketingu w firmie Amway Polska

Polacy przywiązują coraz większą wagę do utrzymania dobrej kondycji. Zdrowy styl życia, aktywność, właściwy sposób odżywiania, to już nie hasła reklamowe, a coraz bardziej powszechna rzeczywistość. Rynek się zmienia. Konsumenci poszukują nie tylko oferowanych przez nas garnków, gwarantujących jak najmniejszą utratę substancji odżywczych podczas gotowania, ale także produktów uzupełniających dietę zbyt ubogą w mikroelementy. O randze tego zjawiska świadczy choćby fakt, że preparaty Nutralite, raptem trzy spośród 312 produktów w naszej ofercie, zapewniły nam 7 proc. wartości tegorocznej sprzedaży. Od stycznia zamierzamy wzbogacić asortyment o pięć kolejnych preparatów.

Ryszard Wójcik wicedyrektor MLO Polska

Od lat oferujemy na Polskim rynku odżywki i dodatki uzupełniające dietę osób intensywnie ćwiczących i nie narzekamy na brak klientów. Ludzie prowadzący biznes coraz częściej uświadamiają sobie, jak ważne są dla nich: wygląd, zdrowie i sprawność fizyczna. Rosnąca popularność zdrowego stylu życia spowodowała, że zdecydowaliśmy się na wprowadzenie na rynek dietetycznych produktów spożywczych Gemi Soy, przeznaczonych dla zwykłego zjadaczaÉ soi. Chcemy z nimi wejść m.in. do supermarketów. Mimo mody na bycie fitness i szeroko zakrojonej kampanii reklamowej, zysków spodziewamy się nie wcześniej niż po roku.

Zofia Bielczyk właścicielka klubu Olimpus

Bez wątpienia popularność ruchu fitness się nasila. Jednoznacznym symptomem tego zjawiska jest nie tylko z roku na rok zwiększające się zainteresowanie zawodami sportowymi i konkursami, ale przede wszystkim rosnąca liczba klubów. Wszystkie pękają w szwach. W większości brak miejsc dla nowych klientów. Mimo to staramy się nie stosować cen zaporowych.

Ryszard Szul dystrybutor monitorów pracy serca firmy Polar

Na świecie wyposażenie dla sportu wyczynowego to raptem 20 proc. rynku. Resztę stanowią amatorzy. W Polsce proporcja w dalszym ciągu jest odwrotna. To jednak stopniowo zaczyna się zmieniać. W kręgach biznesu młodzi ludzie w wieku 25-35 lat zaczynają systematycznie uprawiać sport. Robią to dla zdrowia, uzyskania eleganckiej sylwetki i dobrej kondycji. Nie zawsze mają czas na systematyczny trening w klubie. Poszukują więc profesjonalnych urządzeń, pozwalających im samodzielnie kontrolować intensywność wysiłku i pod tym kątem dobierać ćwiczenia. Oferowany przeze mnie monitor pracy serca, to właśnie odpowiedź na zapotrzebowanie rynku.

Józef Serwicki współwłaściciel firmy Sewim

Od siedmiu lat produkujemy sprzęt do ćwiczeń wysiłkowych, sami projektujemy też sale gimnastyczne. Kiedyś naszymi odbiorcami były głównie siłownie i kluby kulturystyczne. Obecnie na targach w Warszawie, Gdańsku czy Poznaniu ludzie coraz częściej pytają o urządzenia do użytku domowego. Osiągnęli już pewien poziom dobrobytu. Teraz chcą utrzymać dobrą kondycję albo ją odzyskać. Zainteresowanie budzi nie tylko drobny sprzęt, choć nie każdy ma miejsce na prywatną siłownię. Ostatnio jeden z naszych klientów ustawił sobie urządzenie typu atlas w normalnym mieszkaniu na 10 piętrze.

OKIEM EKSPERTA

Około 600 klubów fitness stale współpracuje z nami przy organizacji różnego rodzaju imprez. Ich powodzenie, to efekt obserwowanej w ciągu ostatnich trzech lat rosnącej popularności aktywnego stylu życia. Modzie na fitness w coraz większym stopniu ulegają ludzie biznesu, którzy za swoje pieniądze oczekują w klubach różnorodnej oferty, komfortu, wszechstronnej opieki i wysokiego poziomu kadry instruktorskiej. W efekcie pojawia się coraz więcej klubów tworzonych z myślą o elitach finansowych. W Warszawie najbardziej popularny w tych sferach jest klub Magnum, w Poznaniu np. Niki Center. To dobrze rokuje Jackowi Wszole, który zamierza uruchomić wspólnie z niemieckimi inwestorami duży kompleks na Ursynowie z wystrojem wnętrz w stylu antycznym.

Krzysztof Jankowski prezes Narodowego Stowarzyszenia Sprawności Fizycznej (NFSB)

WZORY DO NAŚLADOWANIA: Martyna Rapp, tegoroczna I Wicemiss Fitness, urzeka smukłą sylwetką i urodą. Takim właśnie dziewczynom ruch fitness zawdzięcza swoją popularność.