Moda rozkwitła we wrześniu

opublikowano: 02-10-2017, 22:00

LPP zwiększyło przychody we wrześniu o jedną trzecią, a CCC o połowę. Kurs akcji obu spółek poszedł w górę, ale kluczowy będzie dla nich następny kwartał.

Początek jesieni dla polskich gigantów odzieżowych i obuwniczych okazał się zielony. Jak wynika ze wstępnych wyników sprzedaży za wrzesień, opublikowanych w poniedziałek, w porównaniu z ubiegłym rokiem mocno wzrosły przychody tak LPP, jak i CCC. Po komunikatach wynikowych kurs akcji obu spółek poszedł w górę — pierwszejo 4 proc., a drugiej o ponad 3 proc.

— LPP dawno nie pokazało tak wysokiej dynamiki wzrostu przychodów. To po części efekt stosunkowo niskiej bazy z września ubiegłego roku. W mojej ocenie przyjęta w tym roku nowa polityka sprzedażowa na razie się sprawdza, spółce pomaga też kurs dolara. Powierzchnia sprzedaży rok do roku zwiększyła się tylko o 6 proc., więc większość wzrostu sprzedaży to zasługa lepszego wyniku LFL [like for like, większa sprzedaż na tej samej powierzchni co rok wcześniej — red.]. Z punktu widzenia inwestorów ważna jest też wyraźna poprawa marży, wyniki należy więc ocenić pozytywnie — mówi Adrian Górniak, analityk DM BDM.

LPP we wrześniu miało 611 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 34 proc. więcej niż rok wcześniej. Od stycznia do września sprzedaż wzrosła o 17 proc. w porównaniuz 2016 r. Bardzo szybko wzrastają obroty w internecie. Po dziewięciu miesiącach e-handel odpowiada za 4,3 proc. przychodów LPP, a sprzedaż w tym kanale jest o 113 proc. lepsza niż rok wcześniej.

Przypomnijmy, że miesiąc temu Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP, zapowiadał zatrudnienie nawet 500 osób w działach wsparcia IT i e-commerce i będzie otwierać e-sklepy kolejnych marek na wszystkich swoich rynkach. Tymczasem przychody CCC we wrześniu sięgnęły 381 mln zł i były o 51,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. E-handel, który odpowiadał w ostatnim miesiącu za 15 proc. sprzedaży, podobnie jak w LPP rośnie bardzo dynamicznie— przychody w tym kanale skoczyły o 112 proc. Prawie o połowę skoczyły też przychody sklepów stacjonarnych, które — zgodnie z zapowiedziami prezesa i głównego akcjonariusza Dariusza Miłka — zwiększają powierzchnię sprzedaży i zmieniają układ, by osiągać lepsze wyniki.

— CCC przyzwyczaiło w tym roku inwestorów do wysokiej dynamiki wzrostu przychodów — bardzo szybko rozwija się działalność e-commerce, a w detalu przybywa powierzchni handlowej. Spółka poprawia też sprzedaż porównywalną. Kluczowy dla niej będzie jednak czwarty kwartał i to, jaka będzie w nim pogoda — mówi Adrian Górniak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Moda rozkwitła we wrześniu