Morze wina w tanim sklepie

DI, PAP
28-09-2013, 08:47

Daleko nam do statusu winnej potęgi. Chcą nas do tego trunku przekonać sieci dyskontowe – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Pijemy 3-5 litrów wina na osobę rocznie, na co wydajemy ponad 1,5 mld zł. Dla porównania Francuzi spożywają blisko 40 litrów wina. Jednak według prognoz Euromonitor International, w roku 2017 będziemy pić już o 32 proc. więcej wina niż obecnie.

Na polskim rynku win rządzą dyskonty takie jak np. Biedronka i Lidl. Wg firmy badawczej ACNielsen sprzedają one już 40 proc. wina. Według ich przedstawicieli jest tam kupowana już co druga butelka wina. Jeszcze w 2009 była to co piąta butelka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Rolnictwo / Morze wina w tanim sklepie