Mostostal-Zabrze wyczyścił przeszłość

  • Emil Górecki
opublikowano: 04-03-2013, 12:47

Strata netto sięgająca prawie 17 mln zł w czwartym kwartale zeszłego roku to dla Mostostalu-Zabrze (MZ) wynik podobny do tego, jaki wypracował w czwartym kwartale 2011 r. Drastyczną zmianę widać jednak w wynikach całego roku. Zeszły zakończył się z 11,5 mln zł straty na poziomie netto, a 2011 – z 27,9 mln zł na plusie.

- Gdyby odjąć zdarzenia jednorazowe, czysty zysk wyniósłby 12,3 mln zł. W zeszłym roku wyczyściliśmy sytuację na spornych kontraktach i w rok wchodzimy z niskim ryzykiem odpisów na ryzykowne sytuacje – tłumaczy Dariusz Pietyszuk, dyrektor finansowy MZ.

Zeszłoroczne odpisy dotyczyły upadłości PRDiM, kary umownej za odstąpienie od budowy stadionu w Łodzi czy rozliczeń kontraktu w Połańcu czy na Stadionie Narodowym

Holding rozpoczął reorganizację. W przyszłości ma się składać z czterech spółek, które będą miały kompetencje w konstrukcjach przemysłowych, montażu, budownictwie i projektowaniu.

- Chcemy rozwinąć spółkę projektującą w kierunku chemii i przemysłu wydobywczego. Reorganizacja da nam 2 mln zł oszczędności na administracji rocznie – mówi Dariusz Pietyszuk.

Mostostal Zabrze sprzedaje nieruchomości

Reorganizacja Mostostalu Zabrze (MZ) dotyka także posiadanych przez spółkę nieruchomości. Przy zarządzie został powołany specjalny zespół do ich sprzedaży oraz regulowania stanów prawnych. Program sprzedaży jest rozpisany na cztery lata do 2016 r. Wartość księgowa nieruchomości na sprzedaż to 74 mln zł.

- Niektóre z tych działek zyskały na wartości z powodu wybudowania w ich sąsiedztwie autostrad czy centrum handlowego, dlatego liczymy na nadwyżkę z tytułu ich sprzedaży. Nasze zadłużenie netto to tylko 4 mln zł, więc nie musimy się spieszyć ze sprzedażą. Do transakcji dojdzie tylko, jeśli dostaniemy dobre oferty. Liczę, że już w tym roku ze sprzedaży nieruchomości dostaniemy 34-35 mln zł – mówi Dariusz Pietyszuk, dyrektor finansowy MZ.

Nieruchomości MZ znajdują się w Gliwicach, Katowicach, Zabrzu, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu i Bytomiu.

Kurs spółki tracił po godz. 12 ponad 2 proc.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Polecane