Motopielęgniarze rozwijają sieć

Na rynku autodetailingu ogólnopolską sieć chcą zbudować poznaniacy z amerykańskim szyldem.

Gdy samochód jest brudny, wystarczy pojechać do myjni. Jednak czasem auto wymaga większego nakładu pracy. Coraz więcej warsztatów oferuje usługi z zakresu autodetailingu, czyli m.in. czyszczenia karoserii i wnętrza pojazdu, pielęgnacji i impregnacji.

— Autodetailing w Polsce dopiero raczkuje, zajmują się tym pojedyncze warsztaty, a świadomość klientów w zakresie takich usług jest niewielka. Szacuję jego wartość na 300-400 mln zł, na co w dużej mierze składają się właściciele nowych i używanych aut z segmentu premium, gdzie skłonność do inwestowania w pielęgnację i ochronę jest zdecydowanie największa — mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska.

Ziebart to amerykańska grupa, która na zasadach franczyzy od lat 60. ubiegłego wieku rozwija w ponad 30 krajach globalną sieć salonów autodetailingu.

— Nasza strategia zakłada uruchamianie jednego dużego salonu franczyzowego z pełnym zakresem usług w każdej aglomeracji powyżej 300 tys. mieszkańców i rozwój sieci punktów Express przy salonach dilerskich — na razie robimy to samodzielnie, ale zakładamy, że będą mogli przejmować je franczyzodawcy — mówi Bartosz Liszkowski.

W Polsce Ziebart na razie ma placówki w Poznaniu i Bydgoszczy, w najbliższym czasie otworzy kolejną w Warszawie, a rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami m.in. ze Śląska trwają.

— Punkty Express uruchamiamy przy salonach dilerskich, dzieląc się z dilerami zyskami albo procentem od przychodów. Nasze usługi są oferowane osobom, kupującym nowe samochody — i wyniki są bardzo dobre, prawie 80 proc. osób decyduje się na skorzystanie z nich, głównie w zakresie chemicznej konserwacji karoserii. W salonach z pełnym zakresem usług przychody rozkładają się mniej więcej po połowie między właścicieli aut nowych i używanych — mówi Bartosz Liszkowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Motopielęgniarze rozwijają sieć