Motorola zdobyła już 30 proc. rynku
DRUGIE TYLE: Szef Motoroli w Polsce, Ryszard Łada, szacuje, że w 1999 roku jego firma zwiększy sprzedaż o kolejne 100 proc. fot. Borys Skrzyński
Motorola, amerykański koncern zajmujący się produkcją telefonów komórkowych, zdobył już 30 proc. polskiego rynku komórek. W 1998 roku firma zamierza sprzedać w Polsce 400 tys. telefonów.
Sprzedanie w Polsce w 1998 roku 400 tys. telefonów komórkowych z logo Motorola oznacza o ponad 600 proc. lepsze wyniki niż przed rokiem.
Taki wynik daje już amerykańskiemu koncernowi pozycję lidera na polskim rynku wśród producentów telefonów przenośnych.
Kolejne pozycje zajmują Siemens, Nokia i Alcatel. Łączna sprzedaż wszystkich komórek w Polsce wyniesie w 1998 roku około 1,2 mln sztuk.
Głównymi klientami Motoroli w Polsce są Polkomtel — operator sieci GSM 900 i Centertel — obsługujący system DCS 1800, który kupił od Motoroli dotychczas około 150 tys. telefonów.
— Ponad sześciokrotny wzrost sprzedaży w tym roku to przede wszystkim rezultat wprowadzenia przez operatorów systemu pre-paid. Najlepiej sprzedawały się oczywiście telefony sybsydiowane przez Plusa i Centertela — mówi Paweł Brukszo, dyrektor sprzedaży w Motoroli.