Mountain Warehouse obsłuży Europę z Polski

Michalina SzczepańskaMichalina Szczepańska
opublikowano: 2019-01-31 22:00
zaktualizowano: 2018-12-31 22:00

Coraz większy gracz w odzieży sportowej wraz z rozwojem na kontynencie uruchomi nad Wisłą centrum dystrybucyjne.

Salony Mountain Warehouse w Polsce to kilkanaście placówek oraz e-sklep i to od nas spółka chce dystrybuować odzież i sprzęt sportowy w Europie. Ostatnio chwaliła się obrotem z trzech świątecznych miesięcy (w 13-tygodniowym okresie zakończonym w pierwszym tygodniu stycznia) wartości prawie 85 mln GBP, co oznaczało 12-procentowy wzrost — podał branżowy serwis Fashionunited. Sprzedała w tym czasie m.in. ponad 500 tys. zimowych kurtek, 400 tys. par rękawiczek i 500 tys. par skarpet.

Założona w 1997 r. spółka ma 340 sklepów — poza rodzimym brytyjskim rynkiem i Polską ma je w Niemczech, Austrii, Irlandii, Danii, Holandii, Nowej Zelandii i Kanadzie. W ciągu kolejnego roku ma uruchomić 60. Na brytyjskim rynku spółka przejęła już kilka lokalizacji po zamykającym sklepy odzieżowym New Look, obecnym również na naszym rynku.

To właśnie w związku z planowaną europejską ekspansją, jak donosi portal Fashionunited, spółka jeszcze wiosną ma uruchomić w Polsce centrum dystrybucyjne. Dziennikarze portalu nie precyzują lokalizacji obiektu ani finansowych aspektów inwestycji. Do czasu zamknięcia wydania spółka nie odpowiedziała na nasze pytania. Informacji o inwestycji Moutain Warehouse nie udało się potwierdzić w strefach kostrzyńsko-słubickiej ani łódzkiej, które są najczęściej wybierane na centra dystrybucyjne. O takim projekcie nie słyszały też osoby zaangażowane w inwestycje w okolicach Wrocławia. Komentarza odmówiła Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Niewykluczone, że spółka nie będzie korzystać z przywilejów strefowych, bo nie wszystkie firmy to robią, ale np. H&M; ma centrum dystrybucyjne w Krzywej na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Spółka zapowiedziała tę inwestycję ponad rok temu — to projekt za 280 mln zł, dzięki któremu zatrudnienie znajdzie ponad 1 tys. osób. W Zielonej Górze na terenie kostrzyńsko-słubickiej strefy magazyn ma eobuwie.pl z grupy CCC (35 mln zł). W tej samej strefie, w Gryfinie, magazyn za 150 mln EUR zbudowało Zalando. Amazon ma centra logistyczne poza strefami — we Wrocławiu (dwa), pod Poznaniem, w Sosnowcu i Kołbaskowie.

Poza szyldem Mountain Warehouse firma buduje drugą, na razie małą, sieć sklepów — Neon Sheep z akcesoriami papiernicznymi, dekoracyjnymi itp. Z nimi nie pojawiła się, przynajmniej do tej pory, w Polsce.