Mów, że dajesz coś ekstra

DCZ
02-01-2009, 00:00

Od kilku lat firmy nie zmieniają znacząco najczęściej przyznawanych przez nie dodatkowych świadczeń.

Od kilku lat firmy nie zmieniają znacząco najczęściej przyznawanych przez nie dodatkowych świadczeń.

Przeważa to, co umożliwia właściwe wykonywanie pracy i rzadko już motywuje. Jak wynika z badania TCM™ firmy Hewitt, telefon komórkowy lub laptop są oferowane pracownikom przez prawie 90 proc. firm. Głównym kryterium przyznawania tych świadczeń są, oprócz poziomu stanowiska, wymagania związane z pracą. Wciąż duże znaczenie dla pracowników ma otrzymanie służbowego samochodu, choć mogą na to liczyć głównie członkowie kadry menedżerskiej — minimum średniego szczebla — i przedstawiciele służb sprzedaży.

Najbardziej w ostatnich dwóch latach przybyło, według specjalistów z Hewitt Associates, świadczeń w formie pakietów prywatnej opieki medycznej. Oferuje je już około 70 proc. przedsiębiorstw. Do często spotykanych benefitów należą również dopłaty do posiłków oraz finansowanie edukacji. Niektórzy pracodawcy proponują też swoim pracownikom bardzo szeroki pakiet świadczeń, zawierający program emerytalny, ubezpieczenie na życie, akcje pracownicze czy wyższe niż wynika z przepisów kodeksu pracy wynagrodzenia za wykonywanie służbowych zdań w nocy lub podczas świąt.

Zdaniem ekspertów z Hewitt, szczególnie w przypadku tak rozbudowanej oferty warto pamiętać, by każdy element świadczenia był jego odbiorcy odpowiednio zakomunikowany. Jest bowiem ryzyko, że pracownik nie będzie świadomy, że otrzymuje od firmy coś specjalnego. W rezultacie świadczenie straci swoją funkcję. A jest nią przecież motywowanie i utrzymanie pracownika w przedsiębiorstwie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Mów, że dajesz coś ekstra