Może rząd by pomógł odżyć branży

MBE
opublikowano: 21-07-2009, 00:00

Wielkie kłopoty mogą czekać producentów okien i drzwi w 2010 r. Apelują więc do władz o rozwiązania antykryzysowe.

Wielkie kłopoty mogą czekać producentów okien i drzwi w 2010 r. Apelują więc do władz o rozwiązania antykryzysowe.

— Apogeum spadku popytu na stolarkę budowlaną nastąpi prawdopodobnie w I półroczu 2010 r. To będzie prawdziwy sprawdzian kondycji firm z branży i tego, jak poradzą sobie w następnym sezonie. Słabsze firmy, bez zaplecza finansowego, będą wtedy miały duże kłopoty, a wygrają te, które dysponując kapitałem, będą umiały poszerzyć sieci sprzedaży i skutecznie wprowadzą do oferty nowoczesne, energooszczędne okna i drzwi. Poprawy koniunktury należy się spodziewać dopiero w 2011 r. Wtedy prawdopodobnie znów będzie zapotrzebowanie na okna w budownictwie deweloperskim — prognozuje Robert Klos, wiceprezes Związku Polskie Okna i Drzwi.

Branża radzi sobie jak może, ale jest osamotniona.

— Niestety, rząd nie robi wiele. Wystarczyłoby przywrócić, choćby na czas kryzysu, ulgę remontową. Byłby to dla ludzi sygnał, że warto inwestować w technologie energooszczędne. Takiej zachęty do inwestowania w ciepłe okna brakuje, ale wobec ostatnich zapowiedzi rządu, nie wydaje się, żeby coś się zmieniło — ocenia Robert Klos.

Także według Tomasza Tracza, sytuację uzdrowiłby częściowo powrót do ulgi budowlanej z lat 90. oraz zmniejszenie stawki VAT.

— W Czechach inwestor indywidualny dostaje dofinansowanie do 100 tys. koron, jeżeli okna spełniają wymagania energetyczne — podkreśla Tomasz Tracz, dyrektor handlowy firmy Urzędowski.

W to, że ulgi mogłyby znacznie poprawić sytuację, wierzy też Marcin Szewczuk z firmy Aluplast.

— Ulgi lub dotacje w związ-ku z inwestowaniem klientów indywidualnych w podnoszenie standardu domów i mieszkań mogłyby być stymulatorem dla naszej branży. Zachęcenie klientów do realizowania takich inwestycji przełożyłoby się na większą energooszczędność remontowanych budynków, czyli na mniejsze zapotrzebowanie na energię w przyszłości — przekonuje Marcin Szewczuk .

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MBE

Polecane