Czytasz dzięki

MPP zapowiada gorszy wynik netto niż w 2004 r.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 27-09-2005, 20:41

Niekorzystne ceny papieru, drewna i mocny złoty sprawią, że wyniki Mondi Packaging Paper (MPP) w 2005 będą gorsze od wyników z 2004 roku, mimo obniżenia kosztów i koncentracji na sprzedaży wysokomarżowych produktów - poinformował prezes MPP Maciej Kunda.

Niekorzystne ceny papieru, drewna i mocny złoty sprawią, że wyniki Mondi Packaging Paper (MPP) w 2005 będą gorsze od wyników z 2004 roku, mimo obniżenia kosztów i koncentracji na sprzedaży wysokomarżowych produktów - poinformował prezes MPP Maciej Kunda.

    "Spadek cen papieru, zdecydowany wzrost cen drewna i umocnienie kursu złotego oddziałują na spółkę na tyle istotnie, że wynik z poprzedniego roku nie będzie w bieżącym roku możliwy do powtórzenia" - powiedział PAP Kunda.

    W 2004 roku MPP miał 310 mln zł zysku netto i przychody na poziomie 1,3 mld zł.

    Kunda dodał, że wyniki finansowe MPP w 2005 roku będą niższe niż w 2004 roku, nawet po skorygowaniu ich o wpływy ze sprzedaży składników majątku. "W zeszłym roku wpływy netto ze sprzedaży nieruchomości przyniosły ok. 33 mln zł. Nawet odejmując tę kwotę wyniki finansowe roku bieżącego nie będą tak dobre jak wyniki 2004 roku" - powiedział.

    Według prezesa, problemem dla MPP są niskie ceny papieru wynikające z sezonowości popytu. Jak powiedział, na sytuację MPP niekorzystnie oddziałuje również wysoki kurs złotego, gdyż ponad 75 proc. przychodów spółki generuje eksport. Jego zdaniem sytuację spółki pogorszył również wzrost cen drewna w ciągu ostatniego roku.

    Spółka stara się więc optymalizować produkcję, ograniczając zużycie drewna m.in. poprzez wzrost wydajności z drewna oraz produkcję asortymentów zawierających większą ilość makulatury. Dodał, że spółka stara się niwelować niekorzystne czynniki zewnętrzne zwiększając sprzedaż produktów wysokomarżowych. "Koncentrujemy nasze wysiłki na tych rynkach, które są dla nas najbardziej atrakcyjne ze względu na potencjał ilościowy i cenowyoraz położenie - są to głównie rynki europejskie" - powiedział prezes.

    Prezes zapowiedział, że zarząd MPP będzie chciał podzielić się wypracowanym w 2005 roku zyskiem, ale ostateczna decyzja będzie należała do WZA. MPP wypłacił dywidendę z zysku netto za 2004 rok w wysokości 200 mln zł, co dało 4 zł na akcję.

    W pierwszej połowie 2005 roku MPP uzyskał 84,55 mln zł zysku netto i 641,8 mln zł przychodów.

    MPP jest największym producentem papieru do produkcji tektury falistej oraz papieru workowego w Polsce. Strategicznym  akcjonariuszem spółki jest Framondi NV posiadający 71,34 proc. głosów na WZA. Na skutek przeobrażeń właścicielskich, w styczniu 2005 roku zmianie uległa nazwa spółki z Frantschach Świecie na Mondi Packaging Paper Świecie SA.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane