MPT pojedzie w barwach iTaxi

iTaxi kupuje aktywa MPT czyli jedną z najstarszych warszawskich korporacji taksówkowych. To kolejny krok na drodze do stworzenia ogólnopolskiej marki.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie plany ma platforma iTaxi
  • co iTaxi zyska dzięki przejęciu MPT
  • ile wart jest rynek przewozów osobowych w naszym kraju i jaki udział w nim mają aplikacje łączące kierowców z pasażerami

MPT pojedzie w barwach iTaxi

opublikowano: 23-08-2021, 09:00

iTaxi kupuje aktywa MPT czyli jedną z najstarszych warszawskich korporacji taksówkowych. To kolejny krok na drodze do stworzenia ogólnopolskiej marki.

iTaxi.pl oraz Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) podpisały przedwstępną umowę sprzedaży aktywów Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego (MPT), będących w strukturach MZA od stycznia 2021 r. Umowa jest wynikiem wygranego przez iTaxi postępowania konkursowego przeprowadzonego przez MZA. O jakiej inwestycji mówimy?

- Z uwagi na obowiązującą nas umowę o zachowaniu poufności z MZA nie możemy udzielić odpowiedzi - ucina Jarosław Grabowski, prezes zarządu iTaxi.

Taksówkowy transfer

Oprócz przejęcia przez iTaxi.pl głównych aktywów MPT (czyli wszystkich umów koniecznych do kontynuacji taksówkowej działalności operacyjnej), akwizycja uruchamia również proces cesji umów z taksówkarzami i wszystkimi kontrahentami współpracującymi dotychczas z MPT.

– Liczymy, że flota iTaxi powiększy się o kilkuset kierowców - mówi Jarosław Grabowski.

Pełne włączenie aktywów MPT w systemy i strukturę iTaxi planowane jest na 1 października 2021 r. Warunki zawartej umowy przewidują utrzymanie dotychczasowych warunków współpracy z kierowcami MPT oraz ewentualność ich rozszerzania w ramach możliwości jakie daje aplikacja i systemy oferowane przez iTaxi.

Największa flota
Największa flota
- Przejęcie aktywów MPT przez iTaxi doprowadzi nie tylko do powstania floty o największej liczbie licencjonowanych kierowców taxi. ale i do udostępnienia klientom biznesowym oraz indywidualnym największej gamy funkcjonalnych możliwości związanych z przejazdami taksówkowymi - zapewnia Jarosław Grabowski, prezes zarządu iTaxi.

Jak zapewniają przedstawiciele iTaxi, dzięki tej transakcji powstanie największa zrzeszająca licencjonowanych taksówkarzy sieć taxi w Warszawie. Zyskają także sami taksówkarze, którzy otrzymają możliwość obsługi ponad 4 tys. klientów instytucjonalnych oraz dostęp do największej liczby miejsc postojowych zlokalizowanych przy głównych węzłach komunikacyjnych, centrach handlowych i biznesowych, szpitalach oraz najważniejszych punktach Warszawy.

– Procesem integracji marek MPT oraz iTaxi kontynuujemy na naszej platformie technologicznej konsolidację rynku warszawskiego, a w szerszej perspektywie - ogólnopolskiego. Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju dążymy do uzyskania statusu wiodącego dostawcy usług związanych z podróżowaniem dla biznesu oraz klientów indywidualnych w skali nie tylko regionu, ale i całego kraju – mówi Jarosław Grabowski.

To nie koniec przejęć

iTaxi to polska platforma technologiczna łącząca taksówkarzy i pasażerów poprzez aplikację mobilną. W ciągu 9 lat działalności firma swoim zasięgiem objęła największe miasta w Polsce, kierując ofertę przede wszystkim do klientów biznesowych. Długofalową strategią iTaxi jest m.in konsolidacja rynku. Inwestycja w MPT to już kolejny po przejęciu krakowskiej korporacji Barbakan i rozpoczętej w lipcu 2021 r. integracji z wrocławskim Wicar Taxi, krok w kierunku konsolidacji rynku taksówkowego pod ogólnopolską marką iTaxi.pl. Oznacza to, że zarząd iTaxi, nie kończy konsolidacji rynku na przejęciu MPT. Przedstawiciele zapewniają, że cały czas aktywnie szukają okazji, dlatego w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych akwizycji na rynku korporacji taksówkarskich.

Szansa i wyzwanie

Zdaniem Macieja Dominiaka, członka zarządu Sawa Taxi, konsolidacja to rzeczywiście dobry kierunek dla korporacji, by stawić czoła nowym oczekiwaniom klientów i wyzwaniom stawianym przez rynek.

- Nowi właściciele muszą jednak dysponować sporym kapitałem. Wyzwaniem będzie też utrzymanie dotychczasowych klientów biznesowych oraz samych kierowców - twierdzi Maciej Dominiak.

Jak duży jest rynek przewozu osób?

Eksperci Zespołu Doradców Gospodarczych TOR szacują, że w 2019 r. rynek przewozu osób był wart 6 mld zł. W zeszłym roku - głównie przez pandemię - wartość ta spadła do około 4 mld zł. Prognozy na 2021 r. mówią o osiągnięciu wartości około 7 mld zł, z czego 4,2 mld przypadnie na segment aplikacji, a 3,3 mld zł na tzw. przewozy tradycyjne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.