Zarówno w Polsce, jak i na świecie można zaobserwować stopniowe ujednolicanie branż gospodarki. Przyczyną tego zjawiska jest wszechobecna technologia — internet, media społecznościowe, technologie mobilne czy przetwarzanie w chmurze.
— W ostatnich latach liczba rozwiązań cyfrowych drastycznie wzrosła. Niesie to wiele korzyścidla biznesu. Pozyskanie nowych konsumentów, sprzedaż dodatkowych produktów lub usług czy celniejsza identyfikacja klientów to tylko niektóre z nich. To wszystko przekłada się na wzrost przychodów — komentuje Wojciech Górniak, lider obszaru strategii i transformacji cyfrowych w Deloitte.
Jego zdaniem można wymienić wiele obszarów digitalizacji również w sektorze MŚP, począwszy od dystrybucji i księgowości, a na HR i obsłudze klienta kończąc.
— Z naszych badań wynika, że małe przedsiębiorstwa są bardzo otwarte na nowości. I nie mówię tu o start-upach czy technologicznie zaawansowanych biznesach, tylko tradycyjnych firmach, które widzą w tych procesach realną wartość — dodaje Wojciech Górniak.
Jak podkreśla, cyfryzacja przez następnych kilka lat wciąż będzie głównym kierunkiem zmian w przedsiębiorstwach. Warto dodać, że w opinii ekspertów Deloitte zjawisko to ma charakter globalny i dotyczy w podobnym stopniu firm, jak i całych gospodarek. Te, które są ukierunkowane na tradycyjne modele biznesowe, ponoszą bowiem ryzyko pozostawania w tyle — w porównaniu z konkurentami. © Ⓟ